آوای جنوب

از بی ثباتی در بازار دلار تا نرخ‌های رنگارنگ از این سر تا آن سر بازار گچساران/دلیلی مضحک برای گرانی میوه و تره‌بار

آوای جنوب 

در بازار میوه فروش های گچساران که بیش از صد مغازه مشغول فروش تره بار و میوه هستند هر مغازه قیمتش با مغازه دیگری متفاوت است.

نرخ‌های رنگارنگ از این سر تا آن سر بازار گچساران/دلیلی مضحک برای گرانی میوه و تره‌بار

 خبرگزاری فارس گچساران؛ علی‌مراد کاظمپور- در پی تماس های مردمی در خصوص گرانی اجناس در بازار گچساران برای تهیه گزارش نیاز به بازدید میدانی از سطح شهر داشتیم.

در همان بازدید اولیه آن چیزی که بیش از همه مشهود بود متغیر بودن قیمت اجناس و کالاها در بازار گچساران بود.

هر چند در گزارش های قبلی به این مهم اشاره شده است اما در واقع باید گفت نبود نظارت کافی در بازار گچساران موجب نارضایتی مردم شده است.

در بازار میوه فروش ها که بیش از صد مغازه مشغول فروش تره بار و میوه هستند هر مغازه قیمتش با مغازه دیگری متفاوت است.

از قیمت های متفاوت گوجه و سیب زمینی و پیاز گرفته تا قیمت انواع میوه و این موجب شده است تا مردم دچار سردرگمی در بازار شوند.

خانمی که مشغول خرید است در گفتگو با ما می گوید: چرا هیچ نظارتی در بازار نمی شود.

وی ادامه می دهد: از آن سر بازار تا این سر بازار هر مغازه برای خود قیمت خاصی دارد و مردم در گرمای هوا با استفاده از ماسک کلافه شده اند.

آقای مرادی یکی از خریدارانی است که مشغول خرید میوه است در پاسخ به سوال ما اظهار داشت: مشخص است بازار نیاز به نظارت دارد چرا که وقتی به فروشنده اعتراض می کنیم تنها پاسخی که می شنویم همین که هست و تمام.

صدای فروشنده ها در بازار باعث شده است استفاده از گوشی نیز در این بازار اجباری شود و هر فروشنده قیمت خود را فریاد می کند و اینجاست که در می یابیم و به عینه مشاهده می کنیم هر کس به هر نرخی بخواهد اجناسش را می فروشد.

به میوه فروش می گویم مگر همین میوه از شهر ما عبور نمی کند و به خوزستان نمی رود و اگر بخواهیم کرایه بار را حساب کنیم باید در آنجا چند برابر باشد که در پاسخ می گوید در خوزستان هوا گرم است و تره بار و میوه به دلیل گرمی هوا سریعتر از بین می رود و فروشنده ها به خاطر آنکه میوه هایشان روی دستشان نماند با قیمت کمتری به فروش می رسانند.

جواب سؤالش مرا قانع نمی کند و حالا دیگر مطمن هستم عدم نظارت مشکل اصلی است.
از بازار میوه فروش ها جدا می شوم و به سمت فروشنده های کالاهای خانگی می روم و مطلع هستم وضعیت دلار چگونه است و به همین دلیل به سراغ کالاهای داخلی می روم و از فروشنده قیمت را سوال می کنم و مدل را را یادداشت می کنم و در بیرون مغازه به وسیله گوشی خود سری به شرکت سازنده می زنم تا از قیمت روز کارخانه نیز با خبر شوم و تفاوت قیمت کاملا مشخص است.

به سراغ نانوایی های شهر می روم؛ قیمت نان بالا رفته است اما هیچ تاثیری در کیفیت آن نداشته است و همین امر موجب نارضایتی مردم شده است.

راننده تاکسی می گوید: می دانید من برای این پول چندبار از این شهر تا آن سر شهر رفته ام و چند دنده عوض کرده ام آخر این چه کیفیتی است که هیچ نظارتی بر آن نمی شود.

در حین عبور از بازار سراغ همان مرغ های دولتی و یخ زاده را میگیرم که هیچ کس ندارد اما برخی پلاکاردهایی نصب کرده اند و با درج قیمت گوشت بر روی آن نوشته اند ارزان تر از همه جا و این در حالیست که در قصابی های دیگر قیمت ها متفاوت است.

گشتی در بازار به خوبی نشان داد فقط با نظارت می توان بازار را کنترل کرد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president