آوای جنوب

از اظهار نظر استاندار در حوادث اخیر گچساران تا پیگیری‌های شبانه روزی برای شکست کرونا

 

آوای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پاشنه آشیل شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان مجالس عروسی، عزا و تجمعات است که باید به حداقل برسد.

از اظهار نظر استاندار در حوادث اخیر گچساران تا پیگیری‌های شبانه روزی برای شکست کرونا

 به گزارش آوای جنوب ، عصر امروز نشست اضطراری شورای سلامت گچساران با حضور استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و هیات همراه،فرماندار  و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست حسین کلانتری با بیان اینکه این بیماری تنها استان ما را درگیر نکرده است بلکه تمامی دنیا با این ویروس درگیر  هستند چرا که این ویروس هزار چهره است، اظهار کرد: تاکنون دارویی برای این بیماری یافت نشده است اما بارقه‌های امیدی وجود دارد.

 وی ادامه داد:  در حال حاضر اکثر استان‌های کشور در پیک  این بیماری قرار گرفته‌اند اما استان ما هنوز وارد پیک این بیماری نشده است.

 استاندار کهگیلویه  و بویراحمد ادامه داد: وزارت بهداشت از خردادماه تا کنون نگرانی این را دارد  که این استان وارد پیک  این بیماری نشود.

 وی  بیان اینکه در این استان شهرستان گچساران به دلیل همسایگی با استان‌های همجوار در نوک پیکان این بیماری قرار دارد، افزود: در استان‌های همجوار از جمله استان بوشهر، فارس و خوزستان  دارای بیمارستان‌های تخصصی هستند  اما متاسفانه در این استان بیمارستان تخصصی وجود ندارد و
بایستی این بیماری کنترل شود تا وارد پیک نشویم.

 کلانتری ادامه داد: خوشبختانه استان وارد پیک این بیماری نشده و این تلاش به همت همه مسوولان صورت گرفت.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا اواخر اردیبهشت ماه این بیماری به خوبی در استان کنترل شد  اما در خردادماه متاسفانه  از سرگیری زندگی عادی و برگزاری مراسم عروسی و مراسم عزا، تشیع و ترحیم و عادی انگاری موجب افزایش شمار مبتلایان شده است.

کلانتری با تقدیر و تشکر از اهتمام مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی ابراز کرد: خوشبختانه شهرستان گچساران  فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کرده که کمال تقدیر و  تشکر دارم از همه مسوولان شهرستان دارم که در این برهه حساس فعالیت داشتند چرا که ما  در حال حاضر  در حساس‌ترین عرصه تاریخ هستیم.

 استاندار کهگیلویه  و بویراحمد  با بیان اینکه مسائل شهرستان گچساران به طور جد دنبال شده است، افزود: هم اکنون معاون توسعه  استاندار در شهرستان باشت حضور دارند و به طور جد مسائل شهرستان را دنبال می کنند و از روز شنبه وارد گچساران خواهد شد.

وی با بیان اینکه  ویروس کرونا را باید مدیریت کنیم که با کاهش روند  افراد مبتلامواجه باشیم، عنوان کرد: مهمترین مسئله رعایت دستورالعمل و پروتکل ها بهداشتی است که در حال حاضر تمامی بانک‌ها، ادارات، نهادها و موسسات نکات بهداشتی را رعایت  و کارکنان بدون ماسک   در ادارات حضور نخواهند یافت و با کارکنانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند  ورود آنها  به اداره ممنوع  و با متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 استاندار ادامه داد: همچنین مقرر شده که  به ارباب رجوع بدون ماسک خدمات ارائه نخواهد شد.

 وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است  تا ۲هفته دیگر اگر دستورالعمل بهداشتی به درستی اجرا کنیم با کاهش روند افراد  مبتلا در استان مواجه خواهیم شد.

 استاندار کهگیلویه  و بویراحمد ادامه داد: در فروشگاه های بزرگ پروتکل  بهداشتی رعایت  و مصوب شده  که به مراجعه کنندگان بدون ماسک خدمات ارائه نشود.

 کلانتری با بیان اینکه جامعه روستایی نباید فراموش شود و از ظرفیت دهیاری ها استفاده کرد، عنوان کرد: روستاهایی که افراد ابتلا به ویروس کرونا کمتر بوده بایستی تشویق شوند.

 وی ادامه داد: ۴۵درصد از افراد مبتلا  به ویروس کرونا در استان خانم ها هستند که بسیاری از افراد مبتلا در روستاها ساکن ها هستند.

کلانتری  با اشاره به اینکه نشست های محله ای موجب  افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا است، افزود: امروز هر چه شرکت کنندگان در مراسم تشییع و تدفین کمتر باشند کاهش ابتلا کمتر خواهد شد.

 وی اذعان کرد: پاشنه آشیل شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان مجالس عروسی، عزا و تجمعات است که باید به حداقل برسد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه ما در قبال مردم مسوول هستیم، اظهار کرد: موفق ترین دستگاه تشویق و ضعیف ترین برخورد صورت خواهد گرفت.

کلانتری ادامه داد: پارک ها ، رستوران ها تا کنون اقدامات خوبی صورت داده اند.

وی ادامه داد: در خرداد و تیرماه امسال  چندین حادثه از جمله آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها صورت گرفته  که از این حوادث به خوبی عبور کرده‌ایم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: موضوع  دیگر ویروس کرونا  و بحث اعتبار نامه  نماینده سابق گچساران بود.

کلانتری ابراز کرد: نظم و امنیت در این حوادث و احساس مسوولیت مردم و مسوولان به خوبی نمایان بود که  در این زمینه کمال تشکر را دارم.

وی در ادامه از تلاش سربازان گمنام و نیروهای امنیتی تقدیر کرد و افزود: از مدیریت  و تلاش فرماندار تقدیر دارم و امیدوارم  که در جهت رضای خدا و مردم قدم برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی  اولویت رضایت مردم است چرا که مردم ولی نعمت ما هستند، خاطرنشان کرد:مسوولان در برابر مردم مسوول هستند و باید در جهت رفاه و آسایش مردم گام بردارند.

 کلانتری افزود: تمامی عناصر حاکمیت و دولت شبانه در تلاش هستند تا گره مشکلات کمتر شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president