آوای جنوب

ادامه تلاش برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیل گچساران/ وقوع ۳ مورد آتش سوزی طی امروز

آوای جنوب:

حمیدنارکی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار آوای جنوب در گچساران اظهار کرد: در پی وقوع آتش سوزی  در منطقه حفاظت شده دیل گچساران اعزام نیروهای تازه نفس به این منطقه همچنان ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه این آتش سوزی که ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد شروع شده همچنان ادامه دارد، گفت: این  آتش‌سوزی  در مسیر روستاهای چرزو به سمت کیزبال آغاز و به منطقه حفاظت شده دیل سرایت کرده است.

 دبیر ستاد بحران گچساران ادامه داد: از صبح امروز نیروهای کمکی و امدادی برای مهار آتش در منطقه حفاظت شده دیل گچساران به وسیله چهار فروند بالگرد شرکت نفت، هلال احمر،  سپاه و هوانیروز در حال اعزام نیرو به ارتفاعات این منطقه هستند.

 وی  ادامه داد: پوشش جنگلی و مرتعی پرپشت، وزش باد،  گرمای شدید، کوهستانی و سنگلاخ و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی از جمله عواملی است که مهار آتش در ارتفاعات منطقه حفاظت شده دیل  را با مشکل مواجه کرده است.

نارکی ابراز کرد: عامل این گونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع، جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده انسانی است.

 وی همچنین از تشکیل ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار در فرودگاه گچساران خبر داد و عنوان کرد: برای مهار آتش در مناطق حفاظت شده خائیز دهدشت و منطقه دیل گچساران نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار، معاون عمرانی، فرمانده سپاه فتح، فرماندار و دیگر مسوولان برای اعزام نیرو و تلاش برای مهار هرچه سریعتر این آتش سوزی‌ها برگزار شد.

نارکی در ادامه با اشاره به وقوع ۳ فقره آتش سوزی طی امروز خبر داد و گفت: از پیش از ظهر امروز تا کنون ۳ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف گچساران رخ داده است.

 دبیرستاد بحران گچساران ادامه داد: این آتش سوزی در نزدیکی کارخانه روغنی نباتی، روستای چهار بیشه علیا  رخ داده که با همکاری، نیروهای بسیجی، مردمی، بومی، منابع طبیعی، محیط زیست، سبزگامان و آتش نشانی مهار شد.

 نارکی افزود: در حال حاضر مراتع منطقه باغ فردوس گچساران دچار حریق شده که در حال اعزام نیرو برای مهار آتش در این منطقه هستیم.

 به گزارش  آوای جنوب، در تاریخ ۲ خرداد ماه آتش سوزی وسیع  در ارتفاعات کوه  خامی در منطقه  خنگ بنار و کوه گوهر نارک  رخ داد که پس از ۹۶ ساعت  تلاش طاقت فرسا مهار شد.

در این آتش سوزی ها تاکنون ۴۵۰هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president