آوای جنوب

اختصاص آوای جنوب: واکنش روسای ستاد انتخاباتی کاندیداها در گچساران به انتخاب کاربران و نماینده فرماندار بر روی صندوق رای

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، سمیرا نصاری ، در حالی  که به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی۱۴ روز دیگر باقی مانده است و استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان به دفعات  در نشست‌های مختلفی که در استان برگزار می شود به اصل بی‌طرفی، برگزاری انتخابات سالم  و حضور حداکثری تاکید دارد.

 روز گذشته شاهد اعتراض روسای ستاد تبلیغات سه کاندید مطرح این شهرستان بودیم که افراد با حضور در فرمانداری  اعتراض خود را به رعایت نشدن اصل بی‌طرفی بیان کردند.

در این خصوص سید قدرت الله حسینی که خود  سابقه نمایندگی مردم گچساران و باشت را در کارنامه دارد و در این دوره نیز کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد:  تنها خواسته ما از استاندار و فرماندار شهرستان  ان است که انتخابات  را سالم را برگزار کنند

 وی ادامه داد: انتخاب همه افراد و چینش آنها  برای یک جریان  و به نفع یک کاندیدا نامعقول است و ما انتظار داریم که استاندار به این مسئله ورود کند.

 حسینی ابراز کرد: اگر بنا بر این است که انتخابات سالم برگزار شود  این چینش یک طرفه به نفع یک کاندیدا  به چه معنا است و برای همه سوال پیش آمده است  وقتی که ا عضای شعب اخذ رای از  ۷۶۵ نفر، ۶۶۰ نفر از طرفداران نماینده فعلی هستند و  تنها ۱۰۵ نفر از طرفداران ۳ کاندید(حسینی، زینل زاده، عسکری)  است.

 وی  ادامه داد: در انتخاب اعضای هیئت اجرایی از مجموع ۴۲۰ نفر  تعداد ۱۰۵ نفر از طرفداران سه کاندید( حسینی، زینل زاده و عسکری) انتخاب کرده و تعداد ۳۱۵ نفر از طرفداران آقای تاجگردون انتخاب نموده است.

حسینی عنوان کرد: ما نمی گوییم این افراد تقسیم بر چهار شود ما می گوییم  حداقل یک سوم برای این کاندیدا و دو سوم   دیگر برای کاندیداهای دیگر باشد.

در ادامه رئیس ستاد هومان عسکری  در این باره گفت: متاسفانه فرماندار و هیئت اجرایی  در اقدامی غیر منتظره و خارج از رویه قانونی اعضای بازرسان را به  نفع یک کاندیدا انتخاب کرده اند.

 وی با بیان اینکه  انتخاب اعضای بازرسان یک طرفه و از طرفداران آقای تاجگردون هستند، گفت:  این اعضا  آقایان فاتحی رئیس اداره امور عشایر شهرستان، علی فتحی رئیس هلال احمر و محسن علیزاده رئیس سازمان تامین اجتماعی  این سه نفر  بازرس از طرفداران و از یک جریان هستند.

فرزاد حیدری ادامه داد: متاسفانه در اقدامی دیگر  در انتخاب هیات بازرسان اقدام به انتخاب ۱۰ بازرس ثابت و ۳۰ بازرس سیار برای شعب اخذ رای  کرده که همه از طرفداران نماینده فعلی هستند.

 رئیس ستاد هومان عسکری ابراز کرد: متاسفانه فرماندار گچساران در انتخاب کاربران رایانه ای بر صندوق های اخذ رای که تعداد  ۱۰۵  نفر هستند همگی از یک جریان  انتخاب کرده است.

 حیدری افزود:  هیئت اجرایی از مجموع ۴۲۰ نفر  تعداد ۱۰۵ نفر از طرفداران سه کاندید( حسینی، زینل زاده و عسکری) انتخاب کرده و تعداد ۳۱۵ نفر از طرفداران آقای تاجگردون انتخاب نموده است.

 وی عنوان کرد: به طور کلی از مجموع کل اعضای شعب اخذ رای یعنی ۷۶۵ نفر، تنها ۱۰۵ نفر از طرفداران ۳ کاندید(حسینی، زینل زاده، عسکری) و ۶۶۰ نفر از طرفداران آقای تاجگردون است.

 حیدری خاطرنشان کرد:  ترکیب به گونه ای تنظیم شده  که بر روی ۷۰ صندوق سایر کاندیداها هیچ نماینده ای ندارد و فقط ۳۵ صندوق باقی مانده یک نفر از نماینده کاندیدا  انتخاب شده است.

 رئیس ستاد هومان عکسری با بیان اینکه با روند بهتر است که دیگر کاندیداها کنار بروند و فرماندار از هم اکنون نتیجه را اعلام کند، افزود:  این روند نشان دهنده آن است که این ۷۰ صندوق تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند.

 وی ادامه داد: اگر بخواهد به این روند ادامه پیدا کند بهتر است که از هم اکنون نتیجه را اعلام کنند و دیگر نیازی به  برگزاری  انتخابات با این همه هزینه نشوند.

 حیدری در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا فرماندار گچساران به اعتراض شما واکنشی نشان داده است، گفت: متاسفانه رفتار فرماندار خیلی بد و بدون توجه به اعتراض ما گفت که باید در مراسم غبارروبی حضور پیدا کنم  و ما را به حراست فرماندار ارجاع دادند که ایشان نیز گفتند که باید نامه کتبی باشد و فرماندار تنها به صورت شفاهی گفته شده است که نام شما باید ثبت شود.

 وی ادامه داد: حراست فرماندار بیان داشت که تا نامه کتبی نباشد  من نمی توانم چیزی را ثبت کنم و ما هم مجبور شدیم که به گلزار شهدا برویم  تا اینکه معاون فرماندار صحبت کردند تا این اعتراض و نامه ما امضا شود.

 حیدری عنوان کرد:  برای ثبت یک درخواست  ۳ رئیس ستاد تبلیغات کاندیداها متاسفانه فرماندار گچساران حاضر نشد ند که بایستند و بر روی این ۳ برگ  یک دستوری را بنویسند.

 وی اظهار کرد: این آقای فرماندار به چه شکل  می تواند یک  عدالت را انتخابات  برقرار کند.

 حیدری افزود: از رسانه ها انتظار داریم که این موارد را پیگیری کنند  و این مشکلات  و معضلات را به مسوولان استانی گوشزد کننند که در این شهرستان چه برخوردی  دارد صورت می گیرد.

 وی ادامه داد: فردا اگر خدای ناکرده اتفاق ناگواری رخ دهد  ان موقعه  چه کسی می تواند پاسخگوی این اتفاقات ناگوار باشد، آقای فرماندار از هم اکنون باید خود را آماده کند برای جوابگویی.

 در ادامه رئیس ستاد تبلیغاتی  اردلان زینل زاده، غلامرضا شکوهی عنوان داشت: نیروهای فرمانداری و نیروهای بازرسی و هیات اجرایی   نسبت به انتخاب نمایندگان بی عدالتی بوده  و توجه خاصی به ۳ کاندیدای دیگر نشده است  و تنها نماینده فرماندار بر روی صندوق های اخذ رای، بازرسان و  کاربران همگی از یک جریان خاص و به نفع نماینده فعلی است.

شکوهی ادامه داد: حتی در انتخاب هیات اجرایی روند به صورت ۳ به یک است یعنی اگر یک نفر از سه کاندیدا انتخاب شده است در عوض ۳ نفر  از یک جریان خاص انتخاب شده است.

وی ادامه داد:  ما نسبت به انتخاب بازرسان و نماینده فرماندار برروی صندوق های آرا  اعتراض داریم که فرماندار جلسه داشتند و ما را هم راه ندادند.

 شکوهی گفت: ما اعتراض خود را به شورای نگهبان، اطلاعات و دادستانی اعلام کرده ایم.

 به گزارش فارس، این در حالی است که فرماندار گچساران  در نشست های متعدد خود از  برگزاری سلامت، امنیت، ایجاد فضای رقابت و حضور حداکثری در انتخابات تاکید دارند.

 وی با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی بایستی توجه خاصی به انتخابات شود، بیان کرد: سه اصل مهم در انتخابات بایستی رعایت شود.

خوانپایه با بیان اینکه امام راحل بیان داشتند که میزان رای مردم است، افزود: ما به عنوان مجریان قانون لازم است از آرای مردم صیانت و حفاظت کنیم چرا که حق الناس است.

خوانپایه با بیان اینکه همه ما مجریان و نظارت کنندگان مستلزم رعایت قانون و صحت انتخابات هستیم، ادامه داد: میزان مشارکت حداکثری مردم است و هر آنچه که از صندوق های رای خارج شود باید به آن احترام گذاشت.

 وی ادامه داد: موضوع دیگر صیانت و تامین امنیت انتخابات است و هر چه در قانون آمده است باید به آن  احترام و عمل کنیم.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه همه ما مستلزم اجرای قانون هستیم و فصل الخطاب ما قانون است، خاطرنشان کرد:مشارکت در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است و اگر مردم شرکت کنند و آنها را ترغیب کنیم دشمن مایوس خواهد شد.

 خوانپایه ابراز کرد: امنیت انتخابات حائز اهمیت است و اگر خدای ناکرده از طرف اشخاصی اگر بخواهد به امنیت انتخابات خدشه‌ای وارد شود موجب سوء استفاده دشمن می‌شود.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه قانون انتخابات بایستی از صفر تا ۱۰۰ رعایت شود، خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری شاهد یک انتخاب رقابتی با حضور حداکثری و انتخاب سالم در شهرستان خواهیم بود.
وی ادامه داد: نگاه به انتخابات بایستی یک موضوع فراجناحی باشد و با رعایت بی‌طرفی و امانت‌داری از رأی مردم صیانت کرد و فضا را طوری هدایت کرد تا با کم‌ترین تنش برگزیده مردم انتخاب شود.

 فرماندار گچساران با اشاره به برگزاری انتخابات در روز ۲ اسفندماه سالجاری گفت:  آرای مردم گچساران و باشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵۱شعبه جمع‌آوری می‌شود.

 وی گفت: از این محموع این تعداد شعبات اخذ رای تعداد ۱۰۵ شعبه اخذ رای  در گچساران  و تعداد ۴۶ شعبه اخذ رای در شهرستان باشت پیش‌بینی شده است.

 خوانپایه اذعان کرد: تعداد اعضای شعب اخذ رای برای ۸۵ شعبه پنج نفر و ۲۰ شعب هفت نفر پیش بینی شده است

بالاترین مقام اجرایی گچساران ابراز کرد:  از مجموع ۱۰۵ شعبه اخذ رای در گچساران  بیش از ۵۵درصد  از شعبات اخذ رای در مدارس، ۳۵درصد در مساجد  و حسینیه هاصی و ۱۰درصد در ادارات  وخانه‌های بهداشت و سایر مکان‌های پیش بینی شده صورت خواهد گرفت.

 خوانپایه خاطرنشان کرد:  ۲هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری کننده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت را برعهده دارند.

 فرماندار گچساران افزود: حضور گسترده مردم در پای صندوق های راس توطه های دشمن را کمرنگ خواهد کرد.

 این در حالی است که فرماندار گچساران در نشست توجیهی – آموزشی نمایندگان فرمانداری گچساران  در شعب اخذ رای،  رای را حق الناس مردم و صاحبان رای(نامزدهای انتخاباتی) اعلام کرد و گفت: نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای باید با  بی طرفی ورعایت اجرای قانون و مقررات انتخابات بستری آرام و امن را فراهم کند.

وی بیان کرد: صیانت و حفاظت از آرای  مردم به عنوان حق‌الناس وظیفه اصلی مجریان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

خوان پایه اجرای درست و قانونی انتخابات را از مسئولیت مهم نمایندگان فرماندار اعلام کرد و گفت: برگزاری انتخابات سالم موجب اعتماد هرچه بیشتر مردم و رای دهندگان به نظام خواهد شد.

وی لازمه انتخابات سالم را رعایت کامل فرآیندهای قانونی در برگزاری انتخابات از سوی نمایندگان فرماندار اعلام کرد.

خوان پایه گفت: نمایندگان فرماندار باید به قانون و مقررات تسلط کامل داشته و آرامش شعب اخذ رای را با تدبیرو رعایت کامل بی طرفی مدیریت کنید.

وی تعداد نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای را ۱۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: مدیران شعب اخذ رای  در روز انتخابات با مراقبت از آراء مردم باید بی طرف باشند تا قانون انتخابات به درستی اجرا شود

خوان پایه ادامه داد: در انتخاب نمایندگان فرمانداری طوری رفتار شده که ذهنیت مردم به سمت سلامت انتخابات پیش برود.

 این در حالی است که پس از اعتراض مسوولین ستادهای انتخاباتی هومان عسکری، سید قدرت الله حسینی و اردلان زینل زاده این پایگاه خبری بر اساس رسالت خبری خود با مراجعه به دفتر فرماندار گچساران رفت تا به گفت‌ و گویی کوتاه و چند دقیقه‌ای  با فرماندار گچساران داشته باشد و نظر وی را  به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان در خصوص اعتراض این ۳ کاندیدا جویا شود و از التهاب به وجود آمده جلوگیری نماید که متاسفانه فرماندار گچساران از پذیرای خبرنگار امتناع کرده و  بیان داشته که با هیچ خبرنگاری مصاحبه نخواهم داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president