آوای جنوب

احمد خورشیدی: اقتصاد در مقطع کنونی به سیاست یارانه می‌دهد

دولت کنونی قول داده بود تا برنامه‌ای مدون و کارشناسی برای اقتصاد داشته باشد، اما چنین حرفی تنها روی کاغذ مانده است

خورشیدیدبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: اکنون مشاهده می‌کنیم که اقتصاد به سیاست یارانه می‌دهد که لازم است دولت تدبیر و امید برنامه اقتصادی اعلامی خود را عملیاتی کند.

آوای جنوب؛

احمد خورشیدی‌آزاد با بیان این که دولت کنونی قول داده بود تا برنامه‌ای مدون و کارشناسی برای اقتصاد داشته باشد، اما چنین حرفی تنها روی کاغذ مانده است، اظهار کرد: هیچ گونه برنامه عملی برای اقتصاد تاکنون مشاهده نکرده‌ایم.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی افزود: مشکل دولت این بود که اقتصاد را به موضوع مذاکرات هسته‌ای گره زد و همین باعث شد تا در عرصه اقتصادی اکنون حرفی برای گفتن نداشته باشد.

خورشیدی‌آزاد با انتقاد از این سخن دولتمردان کنونی که ادعا می‌کنند اقتصاد در سال‌های گذشته به سیاست یارانه می‌داد و ما امروز از سیاست به اقتصاد یارانه می‌دهیم، افزود: همین ارتباط بازرگانی که با ترکیه برقرار کرده‌اند و تعرفه کالاهای وارداتی از ترکیه به ایران ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده از آن دسته برنامه‌هایی است که دولت به زعم خویش برای پویایی اقتصاد تدارک دیده بود.

این فعال سیاسی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان در این خصوص موضع گرفته‌اند و معتقدند کالاهایی که از ترکیه وارد می‌شود، مشابه بهتر و باکیفیت‌تر آن در کشور تولید می‌شود.

وی گفت: وقتی می‌پرسیم چرا این کار انجام می‌شود، دولتمردان از لزوم به دست آوردن دل ترکیه سخن می‌گویند.

خورشیدی‌آزاد با بیان این که نباید با کشوری مثل ترکیه قرارداد ترکمانچای امضا کرد، در ادامه به نوعی جبهه‌گیری از سوی ترکیه در برابر یک اقدام قانونی ایران اشاره کرد و گفت: سال‌ها کامیون‌داران ترکیه‌ای یک باک اضافی در کامیون‌های خود تعبیه کرده بودند و گازوئیل ایران را به قیمت پایین به کشور خود می‌برند و به قیمت گزاف می‌فروختند.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اما وقتی جمهوری اسلامی جلوی این تاراج گازوئیل را گرفت، آن‌ها هم درصدد مقابله برآمدند و اعلام کردند که هر کامیون ایرانی که وارد خاک ترکیه می‌شود، برای حق عبور باید هزار دلار بپردازد.

وی گفت: با این گونه رفتارها اکنون مشاهده می‌کنیم که اقتصاد به سیاست یارانه می‌دهد که لازم است دولت تدبیر و امید برنامه اقتصادی اعلامی خود را عملیاتی کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president