آوای جنوب

احمدخورشیدی : مصوبه شورای پول و اعتبار رانت ۲۱ هزار میلیارد تومانی برای عده‌ای ایجاد می‌کند

اینها را به ۵ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی داده‌اند که عموماً تحت تأثیر اتاق بازرگانی هستند و رؤسای آنها اکنون از حاکمین دولت به شمار می‌روند

خورشیدیدبیر جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی از ایجاد رانت ۲۱ هزار میلیارد تومانی با مصوبه شورای پول و اعتبار برای عده‌ای خبر داد.

آوای جنوب؛

احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به موضوعی که در عرصه اقتصاد کشور اتفاق افتاده و نگران‌کننده است اشاره کرد و گفت: در صندوف ذخیره ارزی ۱۰ میلیارد دلار بدهی معوق داریم.

وی ادامه داد: اینها را به ۵ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی داده‌اند که عموماً تحت تأثیر اتاق بازرگانی هستند و رؤسای آنها اکنون از حاکمین دولت به شمار می‌روند.

وی گفت: جدیداً در تاریخ ۲۳ دی‌ ماه شورای پول و اعتبار در یک هزار و یکصد و نود و یکمین جلسه خود مصوبه بسیار بدی را تصویب کرد و آن اینکه بدهکاران سنگین ارزی به رغم اینکه مدتی زیادی است که پول‌هایشان را پس نمی‌دهند برای آنها یک رانت تقریبا ۲۱ هزار میلیارد تومانی ایجاد کرده‌اند.

خورشیدی‌آزاد ادامه داد: به این شکل که به اینها گفته‌اند اگر ظرف ۶ ماه تسویه کنید علاوه بر اینکه جریمه دیرکرد به شما تعلق نمی‌گیرد ارزی را هم که می‌خواهید بابت بدهی خود بدهید ۷۰ درصد قیمت بازار با شما حساب می‌شود.

وی گفت: به آنها گفته‌اند در صورتی که می‌خواهید یک‌ ساله بپردازید ۱۵ درصد کاهش و بخشودگی همان بدهی را خواهید داشت که جمع آن ۶ میلیارد دلار و به قیمت امروز ۲۱ هزار میلیارد تومان است.

خورشیدی‌آزاد خاطرنشان کرد: شورای پول و اعتبار چنین اجازه‌ای ندارد و نباید پول مملکت را به کسانی بدهند که تا حلقوم خورده‌اند و پول را پس نمی‌دهند و جالب اینکه دوباره هم به این عده پول می‌دهند.

وی گفت: این ۲۱ هزار میلیارد تومان هزینه ایجاد ۱۴۰ هزار شغل در کشور است که ۱۴۰ هزار خانواده را شاد می‌کند و یا هزینه پرداخت ۶ ماه یارانه به مردم است.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: ‌این مانند همان قراردای است که با ترکیه بسته بودند و مزایایی است که به ثروتمندان می‌دهند و تماماً برخلاف منافع قشر مستضعف و محروم جامعه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president