آوای جنوب

عالیپور خبرداد

اجرای فاز دوم طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت در خوزستان تا ۳ ماه آینده

عالی پورمدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اجرای فاز دوم طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت موسوم به آماک توسط پیمانکار اجرا و طبق برنامه زمان‌بندی تا سه ماه آینده خبر داد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب؛ از خوزستان، بیژن عالیپور عصر امروز در نشست با خبرنگاران از شتاب‌بخشی به پروژه‌های زیست محیطی این شرکت در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه نفت و بیابان‌زدایی خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری و تمهیدات انجام شده توسط شرکت ملی نفت ایران، اجرای فاز دوم طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت موسوم به آماک توسط پیمانکار اجرا و طبق برنامه زمان‌بندی تا سه ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با توجه به حجم و گستره عملیاتی، بین کشورهای منطقه کمترین آلودگی را تولید می‌کند گفت: اجرای بزرگترین پروژه‌های زیست محیطی در این شرکت موجب شده‌ تا در ۱۰ سال گذشته حجم آلاینده‌های گازی تا ۹۰ درصد کاهش یافته و با این وجود مقرر شد اندک نواقصی که در طرح آماک وجود دارد به‌زودی تکمیل و در مدار عملیات قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: علاوه بر جمع‌آوری گازهای همراه نفت، حدود ۹۸ درصد پساب واحدهای نمک‌زدایی نیز جمع‌آوری و در چاه‌های تزریقی دفع می‌شوند و همچنین سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت با استفاده از دستگاه‌های فرآورش و تفکیک‌گر سیار نفت خام به صفر رسیده است.

عالیپور اظهار امیدواری کرد در راستای توافقات انجام شده در نشست با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و اقدامات مؤثر شرکت ملی نفت ایران با کاهش نفت ارسالی سایر شرکت‌ها به تاسیسات فرآورشی مناطق نفتخیز جنوب، گازسوزی به حداقل برسد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president