آوای جنوب

آیین تودیع و معارفه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های برگزار شد

۱۳۹۳۱۰۲۲۰۰۰۶۶۹_PhotoAعصر امروز آیین تودیع و معارفه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور گچساران با حضور شهرام مهدوی‌مطلق مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.
آوای جنوب؛

سعید فصیحی‌اردکانی سرپرست بسیج دانشجویی مراکز عالی دانشگاه‌های گچساران و باشت در این آیین اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین وظایف بسیج دانشجویی و دانشجوی بسیجی، کسب علم همراه بابصیرت، توجه به جنگ نرم دشمن، تحصیل، تهذیب و ورزش و پویایی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقوله بسیج، بیان کرد: ضرورت امروز بسیج دانشجویی، ضرورت‌های مورد تاکید مقام عظمای ولایت مبنی بر ایجاد اتاق فکری که بار و هدفش تربیت دانشجو با ذهن روشن و زبان گویا و ابتکارات است، اتاقی که با نگاه‌های فراجناحی و افراد خوش‌فکر و نشریات قوی بسیج دانشجویی داشته باشند و محیطی سالم در راستای جذب و تشویق افراد به این مجموعه باشد.

فصیحی اردکانی با بیان اینکه بسیجیان همیشه در راه اعتلای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند، تصریح کرد: موفقیت بسیج دانشجویی موجبات پیشرفت سایر بخش‌های دانشگاه را فراهم می‌کند.

 

 

وی از مسئولان سابق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور این شهرستان خواستار همکاری و حمایت همه‌جانبه با مسئولان جدید همانند دوره‌های قبل شد.

سرپرست بسیج دانشجویی مراکز عالی دانشگاه‌های گچساران و باشت در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت در بین واحدهای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان، گفت: ایجاد وحدت و همدلی در بین دانشجویان بسیجی و تعامل با مدیران دانشگاه‌ها عامل مهمی در راستای تحقق رسالت این نهاد ارزشمند و قوی است.

در این مراسم سیدصادق بامزد به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور و محمد نادری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توسط شهرام مهدوی‌مطلق مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات مسئولان سابق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام‌نور گچساران به ترتیب محمود جعفری و محمد صفری با اهدای لوح یادبودی تقدیر شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد:بسیج دانشجویی پشت تابلوی هیچ جناحی قرار نمی‌گیرد‌

خبرگزاری فارس: بسیج دانشجویی پشت تابلوی هیچ جناحی قرار نمی‌گیرد‌
همچنین شهرام مهدوی مطلق عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد و پیام نور گچساران که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات مسئولان سابق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مذکور، اظهار کرد: دانشجویان بسیجی بدون هیچ چشم‌داشتی با نیت خالص در این نهاد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مسئولان سابق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد و پیام نور این شهرستان، افزود: اگر بحث اتمام تحصیلات این دو مسئول در میان نبود، سمت آن‌ها در این واحدها با توجه به عملکرد خوبشان دوباره تمدید می‌شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعامل بسیج دانشجویی با مسئولان دانشگاهی در سطح استان مطلوب است، تصریح کرد: شاید در سطح دانشگاهی و درون سازمانی انتقاداتی وجود داشته باشد اما مسئولان با اتحادیه بزرگ بسیج دانشجویی تعامل دارند.

مهدوی‌مطلق افزود: بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ رقیب هیچ تشکلی نبوده و سایر تشکل‌ها را در جهت جنبش دانشجویی نیز حمایت می‌کند.

‌وی با بیان اینکه در استان ما جنبش دانشجویی به‌معنای واقع کلمه تاحدودی در حالت رکود قرار دارد، ادامه داد: بسیج دانشجویی ‌به هیچ گروه و تشکیلات سیاسی و جناحی داخل و خارج وابسته نیست و پشت تابلو هیچ جناحی قرار نمی‌گیرد.

این مسئول، بسیج دانشجویی را متعلق به نظام و ولی‌ امر دانست و با اشاره به اینکه در برخی محافل تفسیرهایی از بسیج ارائه می‌شود، مبنی بر اینکه بسیج دانشجویی از جریان خاصی دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بسیج دانشجویی یک تشکل قانونی در دانشگاه‌هاست، تاکنون حمایت یا دفاع از جریان خاصی نه به ما ابلاغ نشده و نه اینکه ما به تشکل های دانشگاهی چنین چیزی را ابلاغ کرده‌ایم.

‌مهدوی‌مطلق اذعان کرد: هرجا بحث اصول، نظام و خطوط قرمز قانون اساسی و فرمایشات ولی امر در میان باشد، حساسیت بسیار بالایی وجود دارد و اینجاست که بسیج دانشجویی ساکت نمی‌ماند.
وی با بیان اینکه بسیج متعلق به قشرخاصی نیست، اذعان کرد: بسیج در چارچوب نظام متعلق به همه مردم بوده و مختص به گروه و یا حزب خاصی به‌ویژه گروه‌های سیاسی نیست.

این مسئول با اشاره به تعامل بسیج دانشجویی با سایر تشکل‌ها، یادآور شد: بسیج دانشجویی در راستای کمک به رشد علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها تا جایی که این تشکل‌ها موازی و مخالف با نظام و انقلاب نباشند، همکاری و حمایت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگر سخنان خود خطاب به دانشجویان بسیجی، اظهار داشت: جهت برقراری فضای تعامل و همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی،دانشجویان بسیجی باید برنامه‎هایشان را به صورت فصلی براساس تقویم به دفتر فرهنگ دانشگاه ارائه دهند.

وی یادآور شد: البته اگر تداخل اجرایی برنامه‌ها و یا مشکلاتی از این قبیل در سطح دانشگاه‌ها به وجود آمد نباید این گونه تلقی شود که مسئولان با بسیج دانشجویی و یا مقوله بسیج مشکل دارند و در برابر آن دانشجویان بسیجی باید نهایت تعامل را با مدیریت دانشگاه‌ها داشته باشند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه بزرگترین تشکل فرهنگی و انقلابی در دانشگاه‌های کشور بسیج دانشجویی است، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی کارآمد و دوستدار نظام و انقلاب از اولویت‌های تشکل بسیج دانشجویی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president