آوای جنوب

آیت الله خاتمی: مذاکره کنندگان اگر ذره ای تهدید دیدند مذاکره را به هم بزنند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر مذاکره کنندگان ذره ای چاشنی تهدید دیدند مذاکره را به هم بزنند، گفت: مذاکره کنندگان زیر شبح تهدید مذاکره نکنند.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران، گفت: بارها گفته شده است که جریان حق و باطل در طول تاریخ استمرار دارد و تا قیامت هم خواهد داشت که قرآن مثل آب و کف را در این زمینه می زند.

خاتمی، آمریکا را نماد جریان باطل دانست و گفت: قرآن نماد استکبار را فرعون معرفی می کند و با بیش از ۲۰ ویژگی که در قرآن برای فراعنه آمده است، امروز این ویژگی ها را در فراعنه زمان حاضر یعنی استکبار می بینیم و امیدواریم همان سرنوشتی که فرعون داشت، این فراعنه هم مبتلا شوند که این سرنوشت، همان نابودی است.

وی با اشاره به سه ویژگی قرآن برای فراعنه که قابل تطبیق با فرعون های زمان است، گفت: قرآن فرعون را طاغی می داند یعنی کسی که از حدش تجاوز می کند. آمریکا هم یک کشور از صدها کشور جهان است، حدش این است که خودش را در حد یک کشور ببیند اما می بینیم که از کشتار مردم یمن و بحرین تا تولید گروه های تکفیری آدم کش گرفته تا دخالت نظامی در ۵۰ کشور جهان ردپای آمریکا وجود دارد. این اگر نامش طغیان نیست، پس چیست؟

خطیب جمعه تهران: با اشاره به ویژگی های فراعنه و استکبار از دیدگاه قرآن، گفت: یکی از ویژگی هایی که قرآن برای فراعنه که نماد استکبارند آورده؛ تهدید است.

وی افزود: فرعون زمان ما با هر کشوری که چپ می کند بلافاصله تهدید، از تحریم های اقتصادی گرفته تا تهدیدهای دیگر را مطرح می کند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: این یکی دو روز نیز معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است در صورت شکست مذاکرات هسته ای، گزینه نظامی روی میز است که پاسخ آن را رهبری این گونه دادند، اولا غلط می کنید متعرض به ملت ایران شوید، ثانیا دوره بزن در رو گذشته است.

خاتمی با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی ها خطا کنند ملت ایران تا آخر تعقیبشان می کنند و به روز سیاهشان می کشانند، گفت: آنان یک بار حمله به ایران را تجربه کرده اند. هشت سال ملت بزرگ ایران با کسی جنگید که شماها از آن حمایت کردید، آیا می خواهید بار دیگر شانستان را امتحان کنید، اما بدانید که ملت ایران درس ابدی به شما خواهد داد و به تعبیر امام راحل، ملت ایران دندان آمریکا را در دهانش خرد خواهد کرد.

وی خطاب به ۱+۵ گفت: شعار مردم ایران در نماز جمعه را ببینید، اینها نمونه ای از حماسه مردم ایران است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مذاکره کنندگان عزیز ما که فرزندان این ملت هستند به این جمله رهبر انقلاب توجه داشته باشند که عظمت و هیبت ملت ایران را حفظ کنند. اگر در مذاکرات ذره ای چاشنی تهدید دیدند مذاکرات را به هم بزنند.

خاتمی با اشاره به کنوانسیون وین، ادامه داد: در مفادی از این کنوانسیون آمده است هر گاه مذاکره ای با تهدید صورت گیرد، آن مذاکره باطل خواهد بود، لذا از مذاکره کنندگان می خواهیم زیر شبح تهدید مذاکره نکنند که مذاکره هم نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما کاری به بازی های اوباما و کنگره و سنای آمریکا نداریم. آنها هر غلطی می خواهند بکنند، مهم این است که این ملت راه خود را یافته است و استوار و ثابت قدم در این مسیر خواهد ایستاد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سومین ویژگی فرعون ها از نگاه قرآن، بیان داشت: فراعنه اهل تفرقه هستند، یعنی تفرقه بینداز وحکومت کن.

خاتمی افزود: طرح اخیر آمریکایی ها برای عراق و تشکیل سه دولت شیعه، سنی و کرد، خوابی است که به فضل خدا تعبیر نخواهد شد. مردم عراق خوب این توطئه ها را شناخته اند و بدانند که عظمت آنان در سایه ایستادگی در برابر این توطئه شیطانی است و آمریکا در پی سلطه بر ملتهاست.

وی همچنین با اشاره به تجاوز عربستان به یمن، گفت: مردم یمن یک خواسته معقول و مشروع و دنیاپسند دارند. اینها می گویند می خواهیم بر سرنوشت خود مسلط شویم و نمی خواهیم آمریکایی ها بر ما مسلط باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انصارالله در پی حاکمیت نبوده و نیست، گفت: پیام آنان این است که چرا آمریکا بر ما مسلط باشد. چرا دولتهای غربی بر ما مسلط باشند. ۴۴ روز است که مردم یمن مدام بمباران می شوند اما قاطعانه ایستاده اند و خداوند نیز قوتشان دهد.

خاتمی با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) در مورد یمن، تصریح کرد: ایشان در روایتی گفته اند که من یمنی هستم و در سخنی دیگر فرموده است هر کسی یمنی ها را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس با آنان دشمن باشد، مرا دشمن داشته است. یمن در فضای امیرالمومنین (ع) و مالک اشتر نفس کشیده و نفس عمار و یاسر را با خود دارد و قطعا پیروز این تجاوز آشکار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به آمارهای تجاوز و جنگ عربستان علیه یمن، گفت: تا دیروز ۳ هزار و ۵۱۲ شهید که از این تعداد ۴۹۲ کودک، ۲۰۹ زن، ۶ هزار و ۱۸۹ مجروح که از این تعداد ۹۹۳ کودک و ۷۱۳ زن هستند، ۹۵ هزار آواره، ۴ هزار و ۱۸۹ منزل مسکونی، ۲۳ مسجد، ۱۵۵ مدرسه، ۵۵ درمانگاه، ۴۸ انبار مواد غذایی، ۴ سیلوی گندم را اینها منهدم کرده اند. شرمتان باد با این جنایت های صهیونیستی که همانند صهیونیست ها در غزه عمل می کنید.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دولت عربستان بیش از صد سال است که سر کار آمده و دولتی کاملا بی ریشه است. انگلیسی ها این دولت را سر کار آورده اند و کتاب «مستر همفر» جاسوس انگلیسی را می توانید مطالعه کنید تا دریابید که ریشه آل سعود در کجاست.

خاتمی با بیان اینکه ادامه حیات آل سعود با وحشی گری و غارتگری های هولناک بوده است، گفت: اینان در عربستان، کربلا و نجف موج خون راه انداختند و تا مفرغ دست اینان به خون مسلمانان آغشته است، گویا این رژیم ماموریت اسلام ستیزی دارد.

وی اظهار داشت: در حمله ۳۳ روزه اسرائیل، ۲۱ روزه غزه، ۸ روزه غزه و حمله ۵۱ روزه غزه، در تمام این صحنه ها، در پشت صحنه جنایت، این رژیم به اسم اسلامی اما همکار صهیونیست ها بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم یمن در حقیقت با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می جنگند، گفت: سازمان های بین المللی هم در این عرصه امتحان ننگینی پس دادند. شورای امنیت به جای حمایت از مظلومان از ظالمان حمایت کرد و بستر تجاوز دولت سعودی را هموار کرد. لذا از این عروسک های پوکی استکبار دیگر کاری ساخته نیست.

خاتمی همچنین با اشاره به سکوت دولت های اسلامی در برابر تجاوز عربستان به یمن، ادامه داد: متاسفانه این سکوت ننگی برای اسلام شد. اینها در حافظه تاریخ حفظ می شود و این دولت ها تردید نکنند که مهر خائن بر پیشانی‌شان زده می شود، همچنان که امروز مهر خائن الحرمین به پیشانی عربستان زده شد و آل سعود به یاری خداوند آل سقوط است، آن چنان که نشانه های این سقوط را می بینیم.

وی گفت: با هر جنایتی که این جنایتکاران بدتر از نازی ها می کنند، یک گام به طرف سقوط نزدیک شده اند آن چنانکه در زلزله اخیر سیاسی که در عربستان اتفاق افتاد، شاهد این موضوع هستیم و این وعده قرآن است: «جاء الحق و زهق الباطل».

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ضرورت حمایت از مظلومان یمن، خاطرنشان کرد: هر کاری که مسلمانان در حمایت از این مظلومان باشد باید انجام دهند. حداقل کار همین است که تظاهرات کنند، اجتماعات باشکوه داشته باشند، همین کاری که به فضل خداوند شما امت خداجو و نمازگزاران عزیز تهرانی بعد از نماز جمعه خواهید داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president