آوای جنوب

آیت الله خاتمی: آغوش ولایت برای توبه فتنه گران باز است

خاتمیامام جمعه موقت تهران با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یکی از ویژگی های اردوگاه نهضت حسینی است، گفت: این موضوع به این معنی نیست که امر به معروف مشت و لگد و اهانت است بلکه امر به معروف و نهی ار منکر باید با کرامت باشد.

آوای جنوب؛

آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در همایش فرهنگ حسینی و عزم ملی که به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی در مصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس برگزار شد، گفت: تنها شما برای امام حسین (ع)گریه نمی کنید بلکه انبیا و اولیا نیز برای امام حسین(ع) گریه کردند، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) شهادت امام حسین(ع) را یک فرصت می دیدند و امروز باید مجالس عزاداری به عنوان یک فرصت طلایی برای نشر دین و امر به معروف و نهی از منکر و غیره دانست.

وی افزود: این عزاداری ریشه عمیقی دارد و اولین عزاداری برای امام حسین(ع) در دامن پیامبر(ص) بود و اولین روضه برای امام حسین (ع) در گودال قتلگاه اتفاق افتاد و حضرت زینب (س) روضه بی نظیری را برای امام حسین (ع) خواند.

خطیب های مجالس عزاداری باید نهضت های عاشورا را بیان کنند

وی با بیان این که باید از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کرد و اگر استفاده نشود، سالار شهیدان آزرده خاطر می گردد، ادامه داد: خطیب های مجالس عزاداری باید نهضت های عاشورا و مبانی نهضت آن را بیان کنند.

امام جمعه موقت تهران، گفت: مداحان بایدهدفمند مداحی کنند و در وصف امام حسین(ع) اشعار زنده و جاندار که آرمان های امام حسین (ع) را دارد بیان کند.

وی اضافه کرد: معرفی اردوگاه حسینی و ویژگی های آن توسط خطیب ها یک وظیفه حتمی است و بصیرت افزایی در سایه نهضت امام حسین (ع) نیز از همین طریق است.

آیت الله خاتمی در توضیح ۱۰ ویژگی اردوگاه های حسینی ، گفت: اردوگاه نهضت حسینی اردوگاه دین مداری است غیرت دینی دارد، عزاداران آن باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و در برابر دین بی تفاوت نباشند و این به این معنی نیست که امر به معروف مشت و لگد و اهانت است بلکه امر به معروف و نهی ار منکر باید با کرامت باشد.

وی با ابراض تعجب از مخالفت با اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در این ایام ، اظهار کرد: این طرح سه سال دیر وارد اسلام شد، این طرح مشخص می کند کدام حریم شخصی و کدام حریم عمومی است، کجا باید دستگاه قضایی وارد شود و این کمک به نظام اسلامی و نظارت همگانی قانونمند است.

بهترین زمان آغاز امر به معروف و نهی از منکرماه حرم است

وی با تاکید بر این که طرح امر به معروف و نهی از منکر جای استقبال دارد و بهترین زمان آن در ماه محرم است، بیان کرد: بالاترین امر به معروف تشریح حکومت دینی است و بدترین منکر حاکمیت طاغوت ها است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیدالشهدا بهترین امر به معروف و بهترین نهی از منکر را انجام داد. فقر و بیکاری، دزدی، رشوه و پاک بازی منکر است، بدحجابی و بی حجابی نیز از منکرات است که مسؤلیت آن هم به عهده دولت ، ستگاه قضایی ، نیروی انتظامی و هم والدین است.

وی اضافه کرد: در اردوگاه دین مداری باید والدین نگذارند دختران بدحجاب و بی حجاب از خانه بیرون روند.

آیت الله خاتمی در توضیح دومین پیام اردوگاه حسینی گفت: دومین پیام اردوگاه حسینی این است که مذاکره آری ولی تسلیم شدن هرگز. خط ما خط ولایت است و در چارچوب مذاکره خواهیم کرد ولی تسلیم شدن هرگز، هم ۱+۵و هم آمریکا و هم رژیم صهیونستی بدانند ملت عاشورایی و ملت ایران ما ذلیل نخواهند شد.

وی سومین خصوصیت اردوگاه امام حسین (ع) را توبه پذیر بودن اعلام کرد و گفت: حر معروف شده است ولی دیگران نیز در آن زمان توبه کردند. نظام حسینی، نظام عاشورایی و نظام اسلامی ما نظام کربلایی استو آغوش ملت ایران برروی توبه پذیر باز است.

آغوش ولایت برای توبه فتنه گران باز است

وی ادامه داد: هر فتنه گری توبه کند به اندازه توبه ای که کرده جرمش تخفیف می یابد و آغوش ملت و هم آغوش ولایت باز است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ملت ما دوست ندارند عده ای در حبس و عده ای در اسارت باشند، فتنه گران برگردند مردم و ملت و نظام سعه صدرشان را نشان خواهند داد و دادند.

وی در ادامه اذعان کرد: اردگاه حسینی اردوگاه بصیرت است و این ۷۲ نفر کانون بصیرت بودند. شیعه و رهروان راه خدا، آل علی و رهروان شیطان آل ابی سفیان هستند، در مملکت ما هم با رهنمود های مقام معظم رهبری و به فضل الهی اجازه نمی دهیم داعش، این گروهک وحشی، نزدیک مرز ما شود و یک قدم وارد مرز گردد.

وی تصریح کرد: اردوگاه حسینی اردوگاه وفاداری بود و جنگ سرنوشت ساز انسانین صورت گرفت، اردوگاه حسینی اردوگاه ایثار و وحدت است، در کربلا یک صدا بیشتر وجود نداشت و آن ایثارگری در راه دین بود.

آیت الله خاتمی گفت: امروز در جمهوری اسلامی ایران اکثریت ملت به فضل خدا یک صدا اشهد ان لا اله الا الله را و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علی ولی الله می گویند و شیعه و سنی نیز این نغمه را زمزمه می کنند.

امام جمعه تهران بیان کرد: از وقتی وارد این منطقه شده ام نه یک بار، بلکه مکرر شنیدم که اهل سنت این منطقه ولایی هستند و عاشق امام حسین(ع) هستند و برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اردوگاه ابی عبدالله اردوگاه وحدت است و میدانم که شما نخواهید گذاشت دشمنان تفرقه ایجاد کنند، به همان اندازه که افراط گرایی سنی در غالب داعش محکوم می کند به همان میزان نیز افراط گرایی شیعه را سرکوب و محکوم می کند.

آیت الله خاتمی با بیان این که هفته وحدت مارا هفته براعت است، گفت: اعتدال شیعه این است که به مقدسات ادیان دیگر اهانت نشود.

وی در توضیح دیگر خصوصیات اردوگاه حسینی اظهار کرد: اردوگاه حسینی اردوگاه ولایت مداری است، عشق به خدا و نماز و نماز شب است، عشق به شهادت است و ان شاالله بتوانیم تمام این اردوگاه ها را بشناسیم و دراین اردوگاه ها بمانیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president