آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی: حاکم شدن سیاست، آموزش و پرورش را به افتضاح می‌کشاند

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاکم شدن سیاست، آموزش و پرورش را به افتضاح می‌کشاند.

آوای جنوب؛

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی جمعه شب در نشست با مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این دستگاه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سال‌ها نهادی در دانشگاه به نام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه وجود داشت که جای نظیر چنین نهادی در آموزش و پرورش خالی بود.

وی با بیان اینکه اولین گام برای تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش در چند سال گذشته برداشته شد که امیدواریم نتیجه خوبی از این رهگذر حاصل شود نقشه راه آموزش و پرورش را نهفته در سند تحول بنیادین ذکر کرد و گفت: اما آن‌چه که هست سهل‌انگاری کردن و عدم تسریع و سرعت بخشیدن برای رسیدن به اهداف متعالی است.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به سهل‌انگاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در این راه برای برقراری تعامل اشاره کرد و افزود: باید بپذیریم که در رسالتمان و در اهداف انقلابمان و در محقق کردن آن‌چه رهبری فرزانه انقلاب در این خصوص از ما خواسته سهل‌انگاری کرده‌ایم.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: باید بپذیریم که حاکمیت سیاست بر آموزش و پرورش این دستگاه را به افتضاح می‌کشاند.

وی تکریم و احترام به معلم را امری مهم دانست و با ابراز تأسف از این که این حرمت و تکریم آن گونه که باید رعایت نمی‌شود، افزود: هر پولی که به معلم ندادیم و هر حمایتی که از معلم نکردیم تبدیل به حجره‌ای در زندان‌ها شد.

ملک‌حسینی با اظهار این سخن که نباید در برابر کمبودها مأیوس و ناامید شد و کارها را رها کرد، افزود: اگر بر امام و همراهان آن حضرت در انقلاب یأس حاکم می‌شد هرگز این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و امروز هم اگر دلسوز این بچه‌ها باشیم با همین امکانات کم هم می‌توان کارهای بزرگ کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president