آوای جنوب

آنچه که در نشست ستاد کرونا گچساران گذشت/ از تقدیر فرماندارگچساران از عملکرد اعضای ستاد کرونا/ غلامیان: تزریق بیش از ۱۱ هزار دوز واکسن کرونا به جامعه هدف/ خادمیان:ممنوعیت تردد شبانه همچنان پابرجاست

پایگاه خبری آوای جنوب،

به گزارش پایگاه خبری  آوای جنوب،  هشتاد و هشتمین نشست ستاد مقابله با بیماری گرونای شهرستان با حضور معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار، وفرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران: تزریق بیش از ۱۱ هزار دوزواکسن کرونا به جامعه هدف

در این نشست آرین غلامیان به ارائه گزارش عملکرد شبکه بهداشت و درمان گچساران پرداخت و اظهار کرد:  از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۹ هزار و ۴۰۵ نمونه تست کرونا از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۳۴ نمونه  پی. سی . آر و ۱۴هزار و ۷۱  نمونه تست رپیدتست دریافت شده است

وی با بیان اینکه تا کنون از ۳۱ درصد جمعیت شهرستان گچساران تست کرونا دریافت شده است، افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۱۱ هزار و ۱۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان شناسایی شده است که درصد شناسایی این بیماران نسبت به کل  نمونه ها  بیش از ۲۸ درصد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: در این مدت ۱۴۱  نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

غلامیان گفت: تاکنون هم ۱۰هزار و ۶۲۳نفر مبتلا به کرونا بهبود یافتند.

وی  با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل پیک جدید بیماری  کرونا ده مورد فوتی برجای گذاشت، عنوان کرد: هم اکنون چهار مرکز واکسیناسیون در روستاها داریم که افراد بالای هفتاد و پنج سال در حال واکسینه هستند.

غلامیان با اشاره به واکسیناسیون  جامعه هدف در گچساران گفت: علاوه بر ۲ مرکز در سطح شهر دوگنبدان   در پایگاه بسیج شهرستان  واکسینه افراد بالای ۶۰ سال  در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران  ابراز کرد:  با ارسال واکسن کرونادر این ۳ روز  بین ۶۰۰الی۷۰۰ نفر از مراجعه کننده واکسینه می شوند.

غلامیان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱هزارو ۵۱۹ نفر هم واکسن کرونا در مرحله اول و دوم نیز دریافت کرده اند.

وی افزود:آخرین وضعیت شهرستان نیز نارنجی است و به خاطر تجمعات انتخاباتی طبق پیش بینی ها وارد پیک جدید شدیم که بعد از انتخابات موارد بستری با افزایش روبرو بوده است هرچند این روزها هم شیب صعودی نیز کنترل شده است.

 دادستان گچساران: با قوه قهریه دیگر نمی توان جلوی کرونا را گرفت

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد صدار ادیبان با تبریک پیشاپیش عید قربان و غدیر خم گفت:  :طبق مصوباتی که قرائت شداین مدت گذشته یا اراده ای نبوده یا دوستان ذهنشان درگیر انتخابات، آتش سوزی ها وباقی مسائل بوده اما باید توجه کرد که با قوه قهریه هم نمی توان به مقابله با کرونا رفت.

وی با اشاره به بازدید سرزده خود از بازار میوه و تربار گچساران عنوان کرد: یک بازدیدی از سطح بازار داشتیم که افرادی که با من صحبت می کردند ماسک نداشتند و پروتکل بهداشتی را به درستی رعایت نمی‌کردند.

ادیبان ادامه داد: با قوه قهریه امکان مبارزه نیست و تنها با آگاهی می توان  از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

دادستان گچساران در ادامه به تعطیلی تالارهای عروسی اشاره و ابراز کرد: متاسفانه عروسی در منازل برگزار می‌شود و احساس من بر این است انتقال عروسی ها از تالارها به منازل ابتلا به بیماری کرونا را زیاد کرده است.

وی با اشاره به تعطیلی بازار و واکنش اهالی کسبه گفت: دیگر نمی شود بگوییم که بازار تعطیل شود چرا که این افراد از این طریق امرار معاش می‌کنند.

ادیبان تصریح کرد: در خصوص مکان هایی که اجتماع در آن زیاد است مستلزم رعایت کردن بهداشت است و امروز طی بازدیدی  که از دست فروشان به عمل آمد که اگر این دست فروشان سامان دهی شوند خوب است چرا که در آن خیابان مطب ها و آزمایشگاه زیاد است و اگر بتوان در این خیابان پیشگیری  کرد بهتر از تعطیلی تالارها و رستوران ها است.

پسنده: همکاری بی نظیر سپاه با کادر بهداشت و درمان

در ادامه این نشست سرهنگ باقر پسنده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران  اظهار کرد:  در ادامه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این مدت در زمینه بحث واکسیناسیون مکانی را در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته است. و  همچنین کادر درمان بسیج و بهداری برای کمک به شبکه بهداشت در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بسیج در میدان حاضر بوده است، گفت:  در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افرادی که دچار آسیب از کرونا می شوند از طریق بسیج  بسته‌های کمک معیشتی در این این خانوار ها  توزیع می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران  ادامه داد: در بحث فرهنگ سازی تنها می شود جلوی پیشروی این بیماری را گرفت.

 خادمیان: جریمه ۱۷۳۱ دستگاه خودرو در تردد شبانه/ ممنوعیت تردد شبانه همچنان پابرجاست

در ادامه این نشست ارسلان خادمیان  جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران   بیان کرد: مصوبات ستاد کرونا لازم الجرا است.

وی  ادامه اد: در بحث کنترل تردد شبانه و اعمال محدودیت ها  همچنان از ساعت ۲۲ الی تا چهار  بامداد تردد شبانه ممنوع است  و دوربین های  ثبت تخلف در سطح شهر همچنان فعال هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران  عنوان کرد: گشت مشترک با اداره صنعت و بهداشت به طور مستمر در حال انجام است به طوری که در دو ماه گذشته ۳۶ مورد گست مشترک  از بازار و اصنف گچساران انجام گرفت.

خادمیان عنوان کرد: طی بازده زمانی از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه تا کنون ۳ هزار و ۴۹۹ مورد بازرسی از اصناف گچساران در قالب گشت‌های مشترک از بازار و صنوف مختلف صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: در این مدت ۷۶ صنف متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطاریه صادر و به تعزیرات حکومتی گچساران معرفی  و ۱۲ واحد صنفی  پلمب شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران  ابراز کرد: با توجه به شرایط شهرستان و اعمال محدودیت‌ها تردد در ساعات شبانه  تعداد  یک هزار و  هزار و۷۳۱دستگاه خودرو جریمه شده است.

 خادمیان ابراز کرد: در اجرای طرح محدودیت های ترافیکی این تعداد خودروها جریمه ۲ میلیون ریالی شدند.

وی گفت: برای کنترل تردد در ساعت های شبانه روز از دوربین‌های ثبت تخلف استفاده می شود و خودروهای متخلف جریمه و اعمال قانون خواهند شد.

 شریفی: همکاری بازار با ستاد کرونا قابل تقدیر است

در ادامه رضا شریفی  ، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران  اظهار کرد: بازار در این مدت بیماری کرونا همراهی خوبی با ستاد کرونا شهرستان داشته است.

وی ادامه داد:  محدودیت هایی که اعمال شد از سوی بازار و اصناف اجرا شد به طوری که اکنون تالارهای عروسی همچنان تعطیل هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران  با بیان اینکه تاب آوری مردم و بازار کمتر شده چرا که بازار  در این ایام کرونایی متضرر شده است، اذعان کرد:  بازار دیگر کشش اعمال محدودیت ها و تعطیلی را ندارد.

 فرماندار گچساران: عملکرد اعضای ستاد کرونا قابل تقدیر است

در ادامه این نشست علیرضا اتابک فرماندار گچساران با اشاره به اینکه شرایط شهرستان با دیگر نقاط استان تفاوت دارد، اظهار کرد: شهرستان گچساران در محور مواصلاتی جنوب به شمال قرار گرفته و تردد در این مسیر موجب انتقل و گسترش بیماری می شود.

فرماندار گچساران ابراز کرد: سرعت انتقال بیماری در شهرستان بسیار بالا است اما با توجه به مصوبات ستاد کرونا این گسترش این بیماری جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران اولین شهر دراستان بود که وارد پیک پنجم این بیماری شد، گفت:  عملکرد خوب اعضای ستاد کرونا در شهرستان موجب  شد که پیک  این  بیماری در شهرستان کنترل شود  و هم اکنون وضعیت قرمز شهر به نارنجی تبدیل شود.

اتابک  افزود:فاصله بین رنگ ها زیاد نیست اما  مهم این است که از مردم مراقبت کنیم و در بحث بیماری کرونا دیگر از مراحل فیزیکی گذشته است.

فرماندار گچساران اذعان کرد: در  چنین  بازده زمانی  اصنافی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند و هر جا که تجمع است و بهداشت را رعایت نمی کنند. این صنف تعطیل می شوند.

وی  با بیان اینکه در بحث پایانه های مسافربری بری باید کنترل جدی  صورت گیرد چرا که تردد در این مکان  بسیار زیاد  است، عنوان کرد: پایانه ها مستلزم به رعایت دستور االعمل بهداشتی هستند و برای مقابله با کرونا باید به سمت زیست رفت .

اتابک با بیان اینکه خوشبختانه این پیک در شهرستان تلفات جانی نداشته است، گفت:  در بحث واکسیناسیون  قریب بر۱۱ هزار و ۵۱۹  از افراد جامعه هدف واکسن کرونا را  در فاز نخست دریافت کرده اند و چیزی حدود هفت هزار نفر در فاز دوم واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی  ادامه داد: با انجام واکسیناسیون  مشاهده می شود که بستری افراد سالمند بالای هشتاد و هفتاد سال سن در بیمارستان کمتر شده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که شهروندان کمتر آسیب ببینند، افزود:  ارائه آموزش ها ی لازم انجام تبلیغات در کنترل بیماری کرونا تاثیر گذار است.

اتابک خاطر نشان کرد: مجموعه ستاد کرونا و همراهی خوب رسانه  ها  در این مدت قابل تقدیر است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: گچساران شهر زنده و بی نظیر در استان است

در ادامه این نشست احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه بحث عید قربان است، عیدی که دهم دی الحجه واقع شده است، اظهار کرد:  مسئله حج از جامع ترین واجبات اسلام است.

وی ادامه داد: توفیق شد که  در سال هشتاد مشرف به حج شدیم و  با تمام وجود شخصا متوجه شدم که مسلمانیم ناقص بود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنها فضایی که می شد  انسان به خود باوری برسد  حج است ، در حالی که  می توان حج را  با دوران دفاع مقدس و شرایط جنگ و میدان جنگ مقایسه کرد چرا که   واقعا حج جنس دفاع مقدس جنس ناموس خلقت و عبادت است.

جمالی ادامه داد: مسئله عید غدیر خم که  اعتقاد ما بر این است که پیامبر به دستور خداوند به جهت تکمیل دین مولا (ع)  را  به عنوان جانشین خود معرفی کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز توفیق شد به خدمت ستاد کرونا شهرستان برسیم و تشکر داشته باشیم از خدمات شایسته ستاد کرونا داشته باشیم.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: شهر گچساران به عنوان یک شهرستان جامع و بالغ در بین شهرستان های جنوب کشور است و من به عنوان فردی که به استان های دیگر سفر کرده و این را درک کرده این شهر شهر باشعوری است و با انسان حرف می زند.

جمالی گفت: اینجا شهر زنده ای است در هر موقعی شب از زمان جبهه و جنگ یادم است این شهر پویا است.

وی ابراز کرد: مبلمان شهری و نظافت شهری در کل استان بی نظیر است و از آفرینندگان آن باید تقدیر کرد چرا  که به اعتقاد بنده آفرینندگان آن مردم و بعد مدیران هستند.

معاون استندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این  شهرستانی در پیک آخر مورد تهاجم قرار گرفت چرا که مسئله انتخابات میان دوره در استان تنها در این شهرستان برگزار شد  و مسئله دیگر انتخابا شورای اسلامی شهر و روستا بود و مردم نسبت به مسئله   انتخابات حساس هستند و طبیعی بود  که این شهرستان قرمز شود.

جمالی با بیان اینکه  انتخابات  در استان از حساسیت ویژه ای برخوردار  است، افزود: مسئله انتخابات ریاست جمهوری یک مسئله جامع در کشور است ‌که الحمدالله به خوبی برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کرونا یک بیماری است که سن و سال را نمی‌شناسد و تنها با رعایت پروتکل بهداشتی می توان از این بیماری عبور کرد حتی افرادی که واکسینه شدند به کرونا مبتلا می شوند.

جمالی اذعان کرد: خوشبختانه در شهرستان گچساران پروتکل ها خوب رعایت می شود و مسئله دیگر مقاومت بازاریان در تعطیلی اصناف است که شخصا اعتقاد دارم این محدودیت ها باید خروجی داشته باسند، اصناف در این مدت همکاری خوبی داشتند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید بگوییم این خلق الله که به عنوان اصناف امرار معاش می کنند کمال تشکر را دارم چرا که به خوبی مصوبات ستاد کرونا را اجرا کردند.

جمالی با بیان اینکه امروز خط مقدم ما بهداشت و درمان است ، اظهار کرد: وظیفه ما این است که فرهنگ سازی و تذکر داده شود و تنها با معاندین برخورد صورت بگیرد و  اگر جاهایی افراد رعایت نمی کنند با آنها برخورد شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد  ابراز کرد: مردم هر جا که نظام مشکل و مسئله داشته از خود ما جلوتر در صحنه حضور داشتند و  حکومت ما هم حکومتی است بر مبنای سرمایه و حمایت مردم مشروعیت پیدا کرده است.

وی وی با تقدیر و تشکر از شورای تامین  شهرستان گچساران گفت: حضور فعال اعضای ستاد شورای تامین در ستاد کرونا قابل تقدیر است.

جمالی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه شهرستان گچساران جز اصحاب شاخص در استان و همیار حاکمیت نظام بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه هر چه بیشتر کادر درمان برای مقابله با کرونا، هماهنگی لازم فی ما بین دانشگاه و شبکه بهداشت شهرستان، قرنطینه لازم افراد بیمار ، از جمله مناطقی که آسیب ایجاد می کند پایانه های مسافربری است که انتظار می رود راهداری و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president