آوای جنوب

آنچه در نشست امام جمعه گچساران با خبرنگاران گذشت/درخواست ویژه امام جمعه

آوای جنوب

نشست صمیمانه حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام‌جمعه گچساران با جمعی از خبرنگاران با حضور فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران درمحل سالن جلسات دفتر امام جمعه برگزارشد.

آوای جنوب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران ضمن خیرمقدم گزارش کوتاهی ازوضعیت و فعالیت نشریات محلی ، مشکلات و درخواست خبرنگاران ارائه نمود .

اورنگ نارکی افزود: خبرنگاران همواره در تلاش هستند تا به وظیفه اصلی خود به نحو احسن عمل کنند و براساس قانون و چار چوب اصلی ‏حرفه خبرنگاری قلم زده و مسائل و مشکلات جامعه را مطرح کنند. ‏

حجت‌الاسلام حجازی در این نشست ضمن توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سرمایه عظیم و تکیه گاه اصلی هر مومنی است و گرامی ترین شما نزد خدا کسی است که تقوایش بیشتر است.

وی گفت : خبرنگار باید کوشش کند تا اخباری را که در اختیار مردم می گذارد ، درست ، دقیق و معتبر باشد و در درستی اخباری که به دست می آورد ، پژوهش و اندیشه کند .

امام‌جمعه گچساران بیان حقایق وانتقاد منصفانه بدون جانب داری از فرد ، گروه یا جناح خاص را از مهم ترین وظایف و رسالت های خبرنگاری عنوان نمود .
حجت‌الاسلام حجازی افزود : باید هدف تهیه خبر، تربیت و ترقی و نقدها نیز نقد سازنده باشد و حرمتها باید محفوظ بماند.
ایشان در ادامه افزود حرفه خبرنگاری جایگاه و ارزش معنوی خاصی دارد و خبرنگاران در واقع زبان مردم برای بیان مشکلات هستند.
حجت‌الاسلام حجازی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و در جامعه اسلامی رسالت سنگین ، حساس و خطیری را بر عهده دارند.
ایشان تصریح کردند: هرچه ارتباط و تعامل بین خبرنگاران و مدیران ادارات و روابط عمومی ها بیشتر باشد مطمئنا باعث پیشرفت و آبادانی شهرستان خواهد شد.
وی نگاه اصحاب رسانه و قلم آنان را دلسوزانه و در راستای خدمت به مردم دانست و افزود: باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود.
حجت‌الاسلام حجازی تاکید کرد: اصحاب رسانه در قلمی که می زنند باید آبروی مردم را لحاظ کرده و صحت و سقم مطالب خود را به درستی بررسی کنند‎
امام جمعه گچساران با انتقاد از آمار بیکاری در شهرستان اظهار کرد: متأسفانه آمار بیکاری بالاست، اگر واقعا مشکلات را نمی‌توان در شهرستان حل کرد، باید از مسئولان کشوری دعوت کرد تا با حضور در شهرستان مشکلات را مرتفع کنند.
حجت‌الاسلام حجازی اضافه کرد: جرم ما چیست که در کنار نفت و پتروشیمی هستیم ، آلایندگی و دودش و….سهم ماست ولی فقیر داریم که نان شب ندارند لذا از مسئولین کشوری خواستارم با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و علمی راهکاری برای برون رفت از مشکلات بیکاری جوانان این شهرستان پیدا کنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: بیکاری یکی از مشکلات و چالش‌های مهم اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود که برای خروج از این وضعیت نیاز به کمک مسئولین کشوری داریم.
وی یکی از دغدغه های مهم در زمان حاضر را دغدغه فرهنگی دانست و گفت: انتظار می‌رود با همکاری همه دستگاه‌ها تولید محتوای فرهنگی و مذهبی تقویت شود.
امام‌جمعه گچساران‏ در پایان بیان داشت: خبرنگاران در روزهای سخت همراه مدیران هستند و با کمترین امکانات تلاش می کنند که اخبار صحیح را به جامعه منتقل ‏کنند و این درخواست نیز از مدیران است که در روزهای خوش همراه این تلاش گران خستگی ناپذیر سخت کوش و پرتلاش به دور از هر نگاه سیاسی و جناحی باشند‎.
فرماندار گچساران با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در یک فضای آرام و بدون تنش امکان پذیر است تصریح کرد : خوشبختانه امروز با همدلی تمامی مسئولین شهرستانی و فعالیت اصحاب رسانه، فضای آرامی در شهرستان گچساران حاکم بوده و شرایط مناسبی برای توسعه و پیشرفت وجود دارد.
روانبخش دیهیم در ادامه با بیان وضعیت شهرستان گچساران در حوزه های مختلف را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آخرین اطلاعات و آمار شهرستان گچساران را جهت تنویر افکار عمومی و انتشار توسط اصحاب رسانه ارائه خواهد نمود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president