آوای جنوب

آملی لاریجانی:حصرعاملان فتنه حق مردم برماست/واکنش به دخالت آمریکا

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی گفت: هیچ کس حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.

آوای جنوب؛

 آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح سه شنبه در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان لرستان گفت: هیچ کلامی بالاتر از کلام حق نیست و هیچ قولی از سوی خداوند مزاح نیست و خداوند متعال در سوره طارق قسم یاد می کند به آسمان و زمین که کلام او بین حق و باطل فاصله ایجاد می کند.

همچنین خداوند متعال کسی را که در این راه به شهادت می رسد زنده می داند که در نزد خدا روزی می خورد.

رئیس قوه قضائیه گفت: این یک حیات حقیقی است و فهم آن برای همه آشکار نیست. کسانی که از انسان فقط گوشت و پوست را درک کرده اند چگونه می توانند شهادت را بشناسند اما فرهنگ شهادت برای مردم که با قرآن انس دارند و ایمان به آخرت را سرلوحه کار خود کرده اند، امری پذیرفتنی است.

وی با بیان اینکه قرآن مملو از یقین به حق و آخرت است، گفت: ایمان به خدا و آخرت در بسیاری از آثار قرآنی تذکر داده شده و آخرت یک منزل سیر انسانی است. وقتی انسان بدن را رها کند تازه به اول سیر انسانی رسیده است و شهید با دریدن پرده های غفلت که در چشمان ماست خو د را یکباره به عوالم دیگر وصل می کند.

آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود به استقلال سیاسی در ایران اشاره کرد و گفت: این استقلال و نقش کشور در منطقه وامدار خون شهداست و همه آنها به برکت رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. زمانی امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این یک واقعیت بود، چرا که تمام کشورها از صدام جانی حمایت کردند تا هشت سال جنگ را به ما تحمیل کند، تا وقتی که کشور نابود شود اما نتوانستند چرا که وقتی همه مردم بصیرت به سید الشهدا و شهادت داشتند آن را سعادت می دانستند و زرق و برق دنیا چشم آنها را کور نکرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: اخیرا وزارت خارجه آمریکا گفته است حصر سران فتنه غیر قانونی است و به نوعی در امور کشور و قوه قضائیه دخالت کرده است و اعلام کردند که قانون اجازه حصر نمی دهد، اما من به وزارت خارجه و بالاتر از آن رئیس جمهور آمریکا می گویم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چرا که آن دوران ستمشاهی تمام شده است و مردم ما حاضر نیستند عزت خود را با کسی معاوضه کنند.

وی گفت: هیچکس حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارد و ما در قوه قضائیه مشی عدالت داریم و بنای ظلم و تعدی در حقوق کسی را نداریم.

آملی لاریجانی اظهار داشت: رسیدگی به کسانی که در جریان فتنه تاثیرگذار بوده و یا در حصر هستند، حق قانونی مردم بر ماست و کسانی که بساط فتنه را پهن کرده اند که راه را برای اجانب باز کنند که البته من نمی خواهم بگویم که قصدشان این بوده اما پیام هایی برای آمریکا و اروپا داشته اند که رسیدگی به وضع آنها و کیفیت رفتار با آنها تحت ضابطه شرعی و قانونی است و تاکنون هم هر آنچه بر آنها گذشته بر اساس قانون بوده است.

رئیس دستگاه قضا به موضوع داعش اشاره کرد و گفت: داعش مخلوق همان کشورهای سلطه گر است و حالا جمع شده اند با آن مبارزه کنند، این گروه ها به نوعی اسلام را تخریب می کنند و وظیفه روحانیت در این مورد بسیار بزرگ و سنگین است؛ چرا که باید با نسل امروز با زبان خودشان این موضوعات را بازگو کنند.

آملی لاریجانی همچنین خطاب به روحانیون مراسم، گفت: روحانیون وظایفی دارند که باید به درستی انجام دهند. به عنوان مثال غیر از موضوع سخنرانی و ارشاد، شورای نگهبان هم به روحانی نیاز دارد، رئیس قوه قضائیه باید فقیه باشد و دادستان کل و حتی قضات هم باید مجتهد باشند. برای همین وظیفه روحانیت مهم است و باید همیشه در صحنه باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president