آوای جنوب

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد:

آمار واقعی از تعداد مساجد کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد/بی‌اطلاعی متولیان آمار از تعداد مساجد استان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها نهادی که هیچ گونه آماری از آن وجود ندارد مساجد هستند و اگر از دستگاه‌های آماری پرسیده شود که چند مسجد داریم اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امشب در جمع مدیران کانون‌های مساجد با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به زمان تاسیس کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: در سال ۷۱ زمانی که تهاجم فرهنگی و تذکرات رهبر انقلاب مبنی بر فرهنگ جامعه مطرح شد وزارت فرهنگ طرح کانون‌های مساجد را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح کانون‌های مساجد به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید، گفت: از آن زمان تاکنون کانون‌ها که زیرمجموعه مساجد بودند در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی برنامه‌‌ریزی کردند.

این مسئول به نقش مساجد در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش مساجد در آن دوران بی‌بدیل بود و همه ریشه در انقلاب داشت از این‌رو مامن‌ترین مکان برای جامعه مسجد است.

قاسمی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند بازوی قوی در حوزه فرهنگ باشند و در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن با تمام توان مقابله می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که جوانان به سمت و سوی حربه‌ها و وسوسه‌های شیطانی بروند.

وی به مشکلات حوزه مساجد کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تنها نهادی که هیچ گونه آماری از آن وجود ندارد مساجد هستند و اگر از دستگاه‌های آماری پرسیده شود که چند مسجد داریم اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

این مسئول با ابراز گلایه‌مندی از اینکه اگر بخواهیم نرم مساجد کهگیلویه و بویراحمد در استان را به نسبت کشور مطرح کنیم اطلاعاتی در این خصوص وجود ندارد، گفت: متاسفانه آنگونه که باید و شاید برای مسجد کار نکردیم.

قاسمی، کمبود زیرساخت‌ها در مساجد را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: اکثر مساجد ما معماری لازم را ندارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تعداد کانون‌های مساجد در ۴۵۶ کانون عنوان کرد و گفت: پنج خانه دیجیتال در مساجد ایجاد شده و جشنواره‌های سرود، قرآنی، برنامه‌های آموزشی، هسته‌های پژوهش را در کانون‌ها برگزار کردیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president