آوای جنوب

آغاز کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه(س) با قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی

کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه(س) در روزهای هفتم و هشتم آبان با پیام آیت‌الله نوری همدانی آغاز می‌شود..

نوری همدانیمعاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه(س) در روزهای هفتم و هشتم آبان با پیام آیت‌الله نوری همدانی آغاز می‌شود.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه(س) با تسلیت درگذشت روحانی وارسته حضرت آیت‌الله مهدوی کنی و در پیش بودن ماه محرم به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) اشاره کرد و گفت: این کنگره ملی برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود که برگزاری مطلوب آن بسیار مهم و با اهمیت است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: مراسم افتتاحیه این کنگره ملی در روز چهارشنبه هفتم آبان سال جاری ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات شرکت نفت و گاز گچساران با سخنرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی‌فقیه در این استان آغاز خواهد شد و عصر همان روز نیز مقالات کنگره در سالن دانشگاه آزاد شهرستان گچساران ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنگره مهم توسط شبکه استانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد و شبکه ملی مستند‌سازی می‌شود، افزود: برگزاری خوب و مناسب این کنگره بازتاب خوبی در دنیا خواهد داشت.

شرفخانی به بیان اینکه کیفیت بالا و مناسب افتتاحیه این مراسم مهم است، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این کنگره با حضور قاری بین‌المللی که خود سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص می‌کند، آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه این کنگره در ماه محرم برگزار می‌شود مراسم مداحی و سینه‌زنی در مدت کنگره انجام می‌شود که صادق آهنگران مداح این کنگره است، ضمن اینکه مجید یرق‌بافان مجری ملی صدا و سیما کار اجرای دو روزه کنگره را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه گروه تواشیح استان خوزستان که از گروه‌های خوب و فاخر تواشیح هستند در روز افتتاحیه به اجرای برنامه می‌پردازند، تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه این کنگره ملی پیام آیات اعظام نوری همدانی خطاب به این کنگره ملی قرائت خواهد شد.

شرفخانی ادامه داد: در تلاش هستیم که پیام آیت‌الله علوی گرگانی را برای قرائت در روز اختتامیه این کنگره داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: کتاب مقالات برگزیده کنگره ملی ‌بی‌بی حکیمه(س) در حال چاپ و انتشار است، ضمن اینکه کتابچه زندگینامه حضرت بی‌بی حکیمه (س) چاپ و در روز کنگره در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

وی در پایان بر برگزاری باشکوه و هر چه بهتر این کنگره ملی تاکید کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president