آوای جنوب

امام جمعه چرام:

آرزوی عده‌ای ‌در نوکری به غرب و آمریکا خلاصه می‌شود/کدخدا‌ عامل شهادت و لو رفتن عملیات کربلای ۴ است

امام جمعهامام جمعه چرام گفت: همان کدخدایی که امروز در حال مذاکره با او هستیم عامل شهادت و لو رفتن عملیات کربلای ۴ شد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته قوه قضائیه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه، اظهار کرد: امروز نقش امنیت در جامعه بر همگان آشکار است، به طوری که اگر امنیت نباشد یا دچار ضعف شود، مشکلات متعددی جامعه را تهدید خواهد کرد.

امام جمعه چرام اضافه کرد: نقش قوه قضائیه از این جهت پر رنگ است که متولی ایجاد امنیت در جامعه بوده و به علت این نقش مهم، عده‌ای به دنبال تضعیف آن هستند چرا که وجود قوه قضائیه را مانع اهداف و بر نامه خود می‌دانند.

وی افزود: آنچه که از قوه قضائیه انتظار می‌رود آن است که قانون را در مورد همه آحاد مردم جامعه اجرا کنند و همه مردم از مسئول تا افراد عادی در برابر آن یکسان باشند.

طزری اضافه کرد: دانه درشت‌ها یا طرفداران آنان هیچگاه نباید در مقابل اعمالی که انجام داد‌ه‌اند احساس مصونیت کنند یا قانون را متعلق به افراد ضعیف جامعه بدانند.

خطیب جمعه چرام متذکر شد: نباید تحت تأثیر فشارها یا هجمه‌ها قرار گیرند و با قدرت و قاطعیت در برابر فشارها و هجمه‌ها ایستادگی و حق را اعمال کنند، باید با ناامنی و فساد در همه عرصه‌ها مانند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مبارزه کنند و نباید به گونه‌ای عمل شود که خدای ناکرده اعتماد مردم به این قوه سلب شود که در این صورت قوه قضائیه کار آمدی خود را از دست خواهد داد.

وی تأکید کرد: هرگاه همه مردم نسبت به کارهای خلاف خود احساس ترس کردند و فضای جامعه را برای خود ناامن دیدند نشانه موفقیت قوه قضائیه است.

طزری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و با بیان اینکه تا پایان ضرب‌الأجل معین شده برای رسیدن به توافق جامع فرصتی نمانده است، خاطرنشان کرد: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای انتظار می‌رود که بدانند این توافقات در صورتی پذیرفته است که دربردارنده عزت و اقتدار نظام اسلامی و دربردارنده همه حقوق مسلم و طبیعی ما باشد.

خطیب جمعه چرام یادآور شد: در نظام اسلامی همه با مذاکره موافقند اما مذاکره خوب، نفس توافق نه خوب است نه بد، آنچه که مهم است توافق خوب است.

وی تصریح کرد: اگر در مدت معین توافق صورت نگرفت، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، برای ما مهم نیست که چه زمانی توافق صورت بگیرد، آنچه مهم است آنکه هر زمان که توافق صورت گرفت توافق خوب باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به تشیع با شکوه شهدای گمنام و ۱۷۵ شهید غواص که فضای جامعه اسلامی ما را معطر به عطر شهادت کردند، گفت: شهدا با حضور خود در این برهه از زمان به ما یادآور شدند همان کدخدایی که امروز در حال مذاکره با او هستیم عامل شهادت و لو رفتن عملیات کربلای ۴ شد.

طزری اضافه کرد: مبادا امروز با مذاکره بد کردن و با اجازه بازرسی از دانشمندان و مراکز هسته‌ای و نظامی باعث لو رفتن فرزندان و دانشمندان هسته‌ای خود شویم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه شهدا به ما آموختند و یادآور شدند که تنها راه پیروزی بر شیطان بزرگ ایستادگی و مقاومت تا سر حد شهادت است، ابراز کرد: اگر امروز می‌خواهیم بر دشمنان فائق آییم، شرطش مقاومت و ایستادگی است ، اگر ایستادگی در زمان جنگ به شهادت منتهی شد، ایستادگی در عصر حاضر به هلاکت و نابودی استکبار خواهد انجامید.

طزری ادامه داد: پیام دیگر شهدا این بود که مبادا در زرق و برق دنیا و مادیات غرق شویم و از اهداف بلند نظام اسلامی که همان صدور انقلاب به تمام جهان و آماده کردن جهان برای ظهور حضرت حجت (عج) است غافل شویم، چراکه هدف از دفاع مقدس دفاع از ارزش‌ها و مقدسات بود و شهدا نماد این ارزش‌ها و مقدسات بودند و هستند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای چون هیچ ارزشی برای مقدسات و ارزش‌های اسلامی قائل نیستند و همه آمال و آرزوهای آنان در مادیات و نوکری غرب و آمریکا خلاصه می‌شود از دیدن شهدا و مراسم تشیع با شکوه آن ناراحت و خشمگین شدند.

خطیب جمعه چرام گفت: در یک روزنامه به ظاهر حامی دولت و در اصل مخالف نظام اسلامی، به مقام شامخ شهدای غواص اهانت کردند که مسئولین باید با این امر به شدت برخورد کنند.

طزری در بخش بعدی از سخنان خود به حمله هوایی به یمن اشاره کرد و متذکر شد: بعد از ماه‌ها حمله هوایی به یمن، شاهد بر گزاری مذاکرات ژنو از سوی عربستان و گرو‌ های یمنی هستیم.

وی، عنوان کرد: جبهه انصارالله به نمایندگی از مردم یمن و سران جنبش باید به هوش باشند که آنچه عربستان، گروه‌های تکفیری و طرفداران رئیس جمهور مستعفی یمن به دنبال آن هستند، همان چیزی است که در ماه‌ها حملات هوایی به دنبال آن بودند و چون از طریق نظامی نتوانستند به آن دست یابند به دنبال به دست آوردن آن از طریق مذاکره هستند و برای فشار به سران جنبش در حین مذاکره به بمباران شهرهای یمن مبادرت ورزیده‌اند.

امام جمعه چرام در پایان بیان کرد: اگر سران جنبش بر خواسته‌های خود استقامت و پایداری کنند به پیروزی خواهند رسید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president