آوای جنوب

آخرین خبر / سیدحسن خمینی به آبادان می رود

.

مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مرحوم جمی(ره) چهره ماندگاردوران مبارزه و دفاع مقدس با حضور  سیدحسن خمینی در حسینیه ثارالله آبادان برگزار می شود.

اختصاصی آوای جنوب؛

احمدجمی فرزند ارشد آیت الله جمی لحظاتی پیش در گفت و گو با آوای جنوب با اشاره به برگزاری باشکوه ششمین مراسم ارتحال آیت الله غلامحسین جمی (ره)نماینده حضرت امام (ره )و مقام معظم رهبری در شهرآبادان و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نوه و یادگار حضرت امام خمینی (ره) در شهر آبادان،گفت: مراسم و سخنرانی مراسم امسال نیز حول موضوعات و ارزش های انقلاب ،دفاع مقدس و افکار و ایده های آیت الله جمی (ره) خواهد بود .

جمی در ادامه گفتگو به برخی از خصوصیات بارز آن مرحوم اشاره کرد و افزود:خودباوری و خودساختگی از خصوصیت بارز آدم های خودساخته ای نظیر آیت الله جمی است که نشات گرفته از توحید و خدا باوری ایشان بود.

وی اضافه کرد: اخلاص و صداقت ایشان دستمایه ای از حلم ،علم و بردباری و تقوای ایشان داشت که این خصویت در ایشان بارزتر بود.

جمی همچنین به احساس مردم دوستی مرحوم آیت الله نیز اشاره کرد و تصریح کرد:مرحوم ابوی، حرکتی که درون مایه اجتماعی نداشته باشد را دنبال نمی کرد از این رو نسبت به زمان خود شناخت داشت و همیشه افق روشنی نسبت به وقایع و اتفاقات زمان خود داشت .

وی گفت : مرحوم والد در شهری نظیر آبادان، در ابتدای انقلاب با نوع فرهنگ خاص این شهر و در دوران جنگ نیز متناسب با زمان، خود را تنظیم و تطبیق سازی می کرد بنابراین رابطه ی وی با مردم در کنار واقف بودن به امور، از ادبیات بسیار ساده و در عین حال پیچیده ای به مانند حضرت امام برخوردار بود و همین خصوصیت بود که ایشان را در بین مردم محبوب و مردمی کرده بود.

فرزند ارشد آیت الله جمی در پاسخ به داستان دفن آیت الله در نجف اشرف گفت: مرحوم آیت الله در سال ۱۳۷۶ و سال ها قبل از درگذشتشان وصیت کرده بود که در نجف اشرف به خاک سپرده شوند .

وی افزود: هرچند در آن زمان با ایشان صحبت هایی از سوی افرار سرشناس برای انصراف و دفن در شهر مقدس قم انجام شد اما ایشان اصرار به دفن شدن در شهر نجف اشرف داشت و سرانجام خواسته ایشان عملی شد و خوشبختانه مراسم خاکسپاری ایشان در کشور عراق به راحتی و بدون مشکل انجام شد.

جمی در پایان و در پاسخ به سئوالی درباره مجموع اموال به جا مانده از مرحوم جمی گفت: آیت الله در زمان وفات ،یک خودروی پژوی ۴۰۵ و منزل۲۰۰ متری در آبادان را به یادگار گذاشت و منزلی که کمتر از ۲۰۰ متر داشت را در شهر مقدس قم در زمان جنگ و به دلیل شدت رفت و آمدهایی که به شهر قم برای امورات آبادان داشتند، خریداری کرده بود و هنوز هم از ایشان به جای مانده است.

یادآوری می شود، مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی پنجشنبه هفته جاری مصادف با چهارم دی ماه ۹۳ در محل حسینیه ثارالله شهر آبادان برگزار می شود.

همچنین منابع غیر رسمی از حضور سید حسن خمینی در شهر اهواز و چند شهر دیگر استان خبر می دهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president