آوای جنوب

آئین تجلیل از مادران و همسران شهدای قوه مقننه/نماینده مردم گچساران و باشت: مادران و همسران شهدا با خدا معامله کرده اند

آوای جنوب
نماینده مردم گچساران در مجلس در آئین تجلیل از مادران و همسران شهدای قوه مقننه ضمن برشمردن اهمیت نقش مادران و همسران شهدا، تصریح کرد: مادران و همسران شهدا با خدا معامله کرده اند.

به گزارش آوای جنوب، آئین تجلیل از مادران و همسران شهدای قوه مقننه پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۶ دی ماه) در محل ساختمان شیخ فضل الله با حضور همسران و مادران معزز شهدای قوه مقننه برگزار شد.

سید ناصر حسینی‌پور در این مراسم با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد همکاران و مادران معزز شهدا، عنوان کرد: ناپلئون جمله ای دارد و می گوید اگر می خواهید به جایی حمله کنید پیش از حمله مقاومت زنان آن کشور را بسنجید، این مسئله ارتباط مستقیمی با ادبیات دفاعی هر کشور دارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی مادر یا همسر شهیدی ساک فرزند، همسر یا برادر خود را برای اعزام به جبهه می بندد و او را راهی جبهه می کند او حتما با خدا معامله کرده است. با چنین روحیه ای است که باید میزان تاثیرگذاری مادران شهید و فرزندان را سنجید.

وی ادامه داد: در چنین مکتبی شیرزنی به نام انسیه جنیدی همسر امام جمعه رودسر ۴ فرزند خود را راهی جبهه های جنگ می کند و وقتی فرزند آخر او به مقام بالای شهادت می رسد قطعه شعری می خواند که «سر خم می سلامت شکند اگر سبوئی» و این مادر شهید می گوید اگر من فرزندان خود را نثار این مکتب کرده ام مهم سلامتی امام و رهبر این نهضت است.

حسینی پور ادامه داد: نمونه ای از این دست ماجراها بسیار بوده و همه این ها نشان دهنده عظمت مادران و همسران شهدا است.

نویسنده کتاب “پایی که جا ماند”، اضافه کرد: روزی یک ژنرال نظامی عراقی عنوان کرد که ما صاحب حرم و گنبد طلایی حسین (ع) هستیم اما شما ایرانی ها صاحب اندیشه و فکر حسینی هستید و این فکر و اندیشه گسترش نیافته مگر با حضور و نقش آفرینی مادران و همسران شهدا.

وی ادامه داد: ولایت پذیری یکی از شاخصه های مهم این مکتب بوده تا جایی که ما به یاد داریم در عملیاتی که به نام عملیات حضرت ابوالفضل بود، رزمندگان به تاسی از مولای خود حضرت ابوالفضل حتی درب قمقمه های خود را باز نکردند؛ این مکتب غیرقابل قیاس با سایر مکاتب در دنیا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یکی دیگر از شاخصه های مکتب رزمندگان جبهه های جنگ را اهل رافت و اخلاق، محور بودن آن ها برشمرد و تصریح کرد: یکی از ویژگی های عجیبی که می توان به آن اشاره کرد این است که نام حاج قاسم سلیمانی زمانی در میان ارتش بعثی عراقی ها بیم آفرین بود اما پس از حضور داعش در عراق این نام عزیز امیدآفرین شد، چنین چیزی فقط در مکتب رافت و انسانیت انقلاب اسلامی دیده می شود، امیدواریم همه ما بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president