آوای جنوب

کدهای بین شهری حذف و شماره های ثابت خوزستان تغییر می یابد

تلفنخوزستانی های عزیز به چند طریق می توانند از شماره جدید خود اطلاع یابند: از طریق مراجعه به وبسایت شرکت مخابرات خوزستان (http://www.ict-khz.ir/)، تماس با مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ یا شماره چهاررقمی ۳۱۲۱ و نیز مشاهده قبوض تلفنی که در آن شماره جدید هم استانی ها ثبت خواهد شد. هم چنین سیستم پیغامگوی شرکت مخابرات نیز با تمام مشترکین استان تماس گرفته و به آنان شماره جدید را اعلام می کند

آوای جنوب؛
تا پایان مهر، پیش شماره تمام مشترکین تلفن ثابت شهرها و روستاهای خوزستان حذف و این شماره ها از هفت رقمی به هشت رقمی تغییر می یابند.

مدیر روابط عمومی مخابرات خوزستان در این باره گفت: کارهای عملیاتی همکدسازی در خوزستان از شش ماه پیش آغاز شده و در حال حاضر به طور صددرصد تکمیل شده است، تنها در حال بررسی های نهایی هستیم.

احمد نیاکان خاطرنشان کرد: به طور مثال هنگامی که از اهواز بخواهیم شماره ای را از شهر دزفول بگیریم یک شماره هشت رقمی بدون پیش شماره را باید شماره گیری کنیم. از خارج از استان نیز به جای کد ۰۶۱۱ کد ۰۶۱ به شماره هشت رقمی ها افزوده می شود.

وی ادامه داد: خوزستانی های عزیز به چند طریق می توانند از شماره جدید خود اطلاع یابند: از طریق مراجعه به وبسایت شرکت مخابرات خوزستان (http://www.ict-khz.ir/)، تماس با مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ یا شماره چهاررقمی ۳۱۲۱ و نیز مشاهده قبوض تلفنی که در آن شماره جدید هم استانی ها ثبت خواهد شد. هم چنین سیستم پیغامگوی شرکت مخابرات نیز با تمام مشترکین استان تماس گرفته و به آنان شماره جدید را اعلام می کند.

مدیر روابط عمومی مخابرات خوزستان از جمله مزایای این طرح را کاهش هزینه تماس مشترکین دانست و گفت: هزینه مکالمه هر ۱ دقیقه تماس درون استانی پس از اجرای طرح ۳۰ ریال و هر دقیقه تماس خارج از استان ۳۳۰ ریال خواهد بود.

نیاکان عنوان کرد: با اجرای طرح مزبور و تغییر شماره تلفن های ثابت، در ۹۹ درصد موارد چهار رقم پایانی یکسان است و تنها سه رقم نخست تغییرمی باید و یک شماره به آن افزوده می شود.

گفتنی است تاکنون هزینه مکالمات تلفن ثابت به صورت پالسی حساب شده و برای هر ۲٫۵ دقیقه مکالمه درون استانی حدود ۵۱ ریال از حساب مشترک کسر می شد و محاسبه هزینه مکالمات درون استانی بر حسب مسافت بود که با اجرای طرح همکدسازی، بعد مسافت در استان در نظر گرفته نمی شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president