آوای جنوب

هدف از آمدن وزیر جهاد کشاورزی به دهدشت چه بود/حل مشکلات کشاورزی کهگیلویه یا عزیمت به اهواز+تصاویر

در حالی که وزیر جهاد کشاورزی قرار بود از دشت کلاچو شهرستان کهگیلویه بازدید به عمل آورد وبرای بحران کم آبی دشت های این شهرستان اقدامی انجام دهد به دلیل دیر شدن پرواز خود تنها چند دقیقه کوتاه در دهدشت حضور داشت که این حرکت موجب ناراحتی مردم و خبرنگاران شهرستان کهگیلویه شد.
آوای جنوب؛

در خبرها حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به استان کهگیلویه و بویر احمد به خوبی منتشر شد اما آنچه که زیاد توسط خبرنگاران و مسئولان به آن پرداخته نشد حضور کم رنگ و پنج دقیقه ای وزیر به شهرستان بزرگ کهگیلویه  آن هم در انبوهی از مشکلات اعم از خشکسالی، وضع بد معیشت، بیکاری و …مردم مظلوم این شهرستان!!!

در حالی که وزیر جهاد کشاورزی قرار بود به همراه نماینده شهرستان در مجلس و استاندار از دشت کلاچو شهرستان کهگیلویه بازدید به عمل آورند وبرای بحران کم آبی دشت های این شهرستان اقدامی انجام دهد ودر حالی که تمام خبرنگاران و مسئولین شهرستان انتظار این اقدام از سوی وزیر را داشتند ناگهان با خبرشددند که وزیر جهاد کشاورزی به دلیل دیر شدن پرواز نمی تواند بیش ازچند دقیقه در دهدشت حضور داشته باشد و متاسفانه حتی خبرنگاران فرصت کافی برای پرسش سوالات خود پیدا نکردند.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی تنها  با حضور در یک مرکز خرید گندم و توقف کوتاه و ۵ دقیقه ای  که گویا همین توقف کوتاه نیز به دلیل وجود دهدشت در مسیر شهر اهواز محل پرواز جناب وزیر بوده است.

وجود بنرهای پرزرق و برق در این مرکز خرید  که شاید حتی وزیر کشور در سفر ۵ دقیقه ای خود به شهرستان وقت دیدن آنها را هم نداشت از نکات جالب سفر امروز وزیر بود.

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

در زمانی حساس که برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در چند سال اخیر یک معضل بسیار بزرگ در شهرستان کهگیلویه شده است و این برداشت های بی رویه باعث شده افت آب های زیرزمینی دشت دهدشت به دو متر و دشت کلاچو به هشت متر برسد، چرا مسئولان شهرستان کهگیلویه فرصت سوزی کردند و از وجود وزیر کشاورزی برای از بین بردن مشکل بی آبی زمین های کشاورزی شهرستان استفاده ای نکردند؟

در دو سال اخیر مسئولان ارشد کشوری که در کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند به شهرستان بزرگ کهگیلویه سفر نکردند.

آیا سهم شهرستان بزرگ کهگیلویه از حضور وزیر جهاد کشاورزی تنها ۵ دقیقه بود؟

آیا نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس که اتفاقا دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس نیز هست توان ایجاد شرایط مناسب برای حضور پررنگ تر و موثر تر وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان کهگیلویه و برنامه ریزی منظم تر و دقیق تر برای استفاده از این فرصت مناسب را نداشت؟

حال باید نشست و دید که مسئولان ارشد شهرستان کهگیلویه در مقابل این حرکت وزیر کشور چه پاسخی خواهند داد و یا اینکه با خنده و به راحتی آب خوردن از این موضوع خواهند گذشت!!!

پایگاه خبری کهگیلویه

شهرستان کهگیلویه بیش از سایر شهرستان‌های این استان نیازمند کمک و توجه دولتمردان است.

این شهرستان فصلی از تاریخ ایران، میراث دار فرهنگ کهن این استان و گنجینه ای از معماری اسلامی دوران صفویه و جایی است که حماسه های تاریخی مردمانش گواهی بر پویایی این دیار در طی تاریخ پر فراز و نشیب ایران بوده است.

نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است و در حالی که چند سال گذشته چشم تمام جوانان و مردم شهرستان به همین زمین های کشاورزی است که با بحران بی آبی مواجه شده اند،عدم حضور و توجه وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع دردی بر رنج های بی شمار مردم این شهرستان اضافه کرد.

۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرهای دهدشت، چرام، لنده و بهمئی وجود دارد، و این شهرها در کنار  سد پرآب مارون هستند که حتی یک قطره از آب‌ این سد به زمین‌های کشاورزی تخصیص داده نشده است.

نبود فرصت های شغلی برای خیل عظیم جوانان تحصیل کرده این شهرستان منجر به مهاجرت روزافزون ساکنان به دیگر شهرها شده و در این میان آنها که در زادگاه خود مانده اند، به علت نبود شغل و در غبار روزمرگی ها افسرده و در اوج جوانی پیر شده اند.

پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب کهگیلویه این گزارش دردی از شهرستان کهگیلویه را بیان کرد که اگر نسخه ای عملی برای آن نوشته نشود اثرات جبران ناپذیری بر چهره ی این شهرستان می نگارد، شاید می توانستیم بهتر  مصیبت وارد شده بر شهرستان کهگیلویه را یاد آوریم ولی به هر جهت خواسته ی همه مردم این شهرستان این است که تا دیر نشده اقدامی برای این منطقه وسیع داشته باشید.

گزارش : مجید آذربارگون

عکس: روح الله احمدی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president