آوای جنوب

شورای شهر یاسوج :

در شرایط فعلی با تیم‌داری شهرداری یاسوج مخالفیم

**شهردار بدقولی نکرده است؛ با تیم داری شهرداری مخالفیم **در شرایط کنونی شهرداری نمی تواندبه تیم فوتبال کمک کند

شورای شهرپس از هزینه ۱۷ میلیارد تومانی شهرداری یاسوج برای تیم فوتبال مشخص شده است که شهرداری مالک این تیم نیست، اعضای شورای شهر نیز علاوه بر اینکه خواهان رسیدن شهرداری به حقوق خود در زمینه هزینه های تیم بودند مخالف تیم‌داری شهرداری نیز هستند.

آوای جنوب؛

شهرداری یاسوج، تیم داری، مخالفت شهردار با تیم داری، میانداری استاندار و مسئولان، امضای توافقنامه، بدقولی شهردار، ۱۷ میلیارد هزینه شهرداری برای تیم داری، بدهکاری دو میلیاردی شهرداری برای تیم داری از گذشته، حقوق معوق کارگران شهرداری و ده ها خبر دیگر در این زمینه ، این روزها در میان شهروندان یاسوجی و حتی در سایر نقاط استان دهان به دهان می‌چرخد و رسانه ها نیز هر کدام با برداشت های خود از این اخبار به تجزیه و تحلیل موضوع تیم داری شهرداری یاسوج پرداختند.

این تجزیه و تحلیل ها در حالی عنوان می شود که تمام فعالیت های مالی شهرداری باید با تایید و مصوبه شورای شهر عملی گردد.

حال بدون از هیچگونه اظهار نظری در این زمینه به سراغ اعضای شورای شهر یاسوج رفتیم تا موافقت و یا عدم موافقت آنان با تیم داری شهرداری یاسوج در شرایط فعلی را جویا شویم.

آنچه که از مصاحبه های اعضای شورای شهر یاسوج دریافت شد مخالفت اعضای شورای شهر با تیم داری شهرداری در شرایط فعلی است و از سوی دیگر بحثی که به صورت جدی مطرح می شود و اعضای شورای نیز به آن اشاره کرده اند بحث مالیکت تیم است.

بدین معنا که فارغ از ورود یا عدم ورود شهرداری به تیم داری، وضعیت مالکیت تیم و سهم شهرداری در تیم فوتبال باید مشخص شود چرا که شهرداری تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه این تیم نموده و سهم بالایی از مالکیت این تیم باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و این خواسته اعضای شورای شهر یاسوج منطقی و صحیح به نظر می‌رسد چرا که هزینه ۱۷ میلیاردی برای شهرداری یاسوج نمی تواند به یک مرتبه از دست برود و هیچگونه سهمی از مالکیت تیم در اختیار این شهرداری نباشد.

آنچه در پی می آید ماحصل گفت و شنود خبرنگار تسنیم با اعضای شورای شهر یاسوج در این زمینه است.

شهردار بدقولی نکرده است؛ با تیم داری شهرداری مخالفیم

عضو شورای شهر یاسوج با بیان این که در شرایط فعلی با تیم داری شهرداری مخالفم، گفت: شهردار در مقابل کمک به تیم فوتبال بدقولی نکرده است بلکه شهردار در نامه‌ای موضوع کمک به تیم فوتبال را به شورا فرستاده و منتظر پاسخ شورا است.

هدایت امیری افزود: شهردار بدون از تصویب شورا نمی تواند کمکی به تیم فوتبال نماید و این امر نیازمند موافقت و تصویب اعضای شورای شهر است.

وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج هنوز دو میلیارد تومان از گذشته بابت تیم شهرداری بدهکار است، افزود: حمایت های مالی شهرداری در چند سال گذشته نیز به ضرر شهر بوده است.

عضو شورای شهر یاسوج با مطرح کردن این سوال که وقتی که کارگران شهرداری حقوق گذشته خود را دریافت نکرده اند آیا پرداخت هزینه بابت تیم فوتبال به صلاح شهر است؟! افزود: ما بر این باوریم که تیم فوتبال شهرداری نه تنها سودی برای این شهر نداشته است بلکه سبب شده بخشی از استعدادهای ورزشی شهرستان و استان نیز در نطفه خفه شود و اجازه عرض اندام نداشته باشند.

امیری با اشاره به اینکه با بازیکن غیر بومی و مربی غیر بومی چه سودی عاید ورزش این استان می شود، تصریح کرد: عدم آماده بودن زیرساخت های ورزشی در مرکز استان و وجود تنها یک استادیوم سبب شد تا این استادیوم و زمین چمن در اختیار تیم شهرداری باشد و سایر رده های سنی از استفاده نمودن از این مکان محروم بمانند و حتی مسابقات در رده های سنی مختلف نیز در این زمان به خاطر عدم وجود زیرساخت های لازم و تیم شهرداری به کما رفت و اجازه عرض اندام به آنها داده نشد.

عضو شورای شهر یاسوج ابراز کرد: شهرداری در تیم داری به مسیر افتاد که تنها محلی برای هزینه کردن بود در حالی که نمی توانست پاسخگوی این هزینه ها باشد.

وی گریزی به میزان هزینه کرد شهرداری برای این تیم پرداخت و گفت: شهرداری با این هزینه گزاف، می توانست تاکنون چندین سالن ورزشی در محلات مختلف شهر ایجاد نماید و آن را در اختیار جوانان قرار دهد تا از آن استفاده کنند.

هدایت امیری با تاکید بر این که ما مخالف ورزش و توسعه ورزشی در شهرستان نبوده و نیستیم، افزود: ما معتقدیم اگر قرار است هزینه ای صورت گیرد با استعداد یابی در ورزش های قهرمانی باشد چرا که می توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی همچنین به وضعیت تیم اشاره کرد و گفت: چند ماه قبل تیم ها برای مسابقات آماده شدند و مربیان و بازیکنان خویش را انتخاب و جذب کرده اند و اگر مربی و یا بازیکنی تا این زمان جذب نشده قطعا به لحاظ ورزشی نمی توانست در حد یک تیم باشد و این افراد اگر به تیم فوتبال ما نیز بیایند نمی توانند مربیان و بازیکنان قوی و توانمندی باشند.

این عضو شورای شهر یاسوج در پایان گفت: در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری با هزینه نمودن شهرداری برای تیم فوتبال مخالف هستیم و در شورا نیز این موضوع را اعلام می کنیم.

در شرایط کنونی شهرداری نمی تواندبه تیم فوتبال کمک کند

عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز گفت: در شرایط فعلی شهرداری نمی تواند به تیم فوتبال کمک کند و شورا با این کار مخالف است.

اکبری تبار با بیان اینکه نفس فوتبال خوب است و از نظر اجتماعی می تواند شادی و نشاط را در بین جوانان و دوستداران فوتبال ایجاد کند، خاطرنشان کرد: سه مشکل اساسی در وارد شدن شهرداری یاسوج به تیم داری وجود دارد.

وی افزود: عنوان باشگاه شهرداری فرهنگی ورزشی بوده است که متاسفانه در بعد فرهنگی کاری اساسی صورت نگرفته و فقط بخش ورزشی آن در نظر گرفته شد که متاسفانه آن نیز مورد سوءاستفاده و تبانی قرار گرفت.

این عضو شورای شهر یاسوج در ادامه به دومین مشکل در این زمینه پرداخت و گفت: بر اساس اساسنامه شهرداری یاسوج مالک تیم نبوده بلکه سازمان ورزش و جوانان استان مالک تیم فوتبال شهرداری یاسوج می باشد و شهرداری تنها اسپانسر بوده و هزینه های تیم را برعهده گرفته بود و هیچ سهمی در مالکیت تیم نداشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری باید تمام هزینه های تیم حتی هزینه چمن ورزشگاه، حق الزحمه نیروی انتظامی و کادر پزشکی مستقر در ورزشگاه را پرداخت می کرد، تصریح کرد: علاوه بر هزینه های مادی، وقت و فکرها در شهرداری نیز صرف ورزش فوتبال بود در حالی که سایر رشته های ورزشی و حتی فعالیت های شهرداری به حاشیه رفته اند.

اکبری تبار هزینه تیم شهرداری را در مدت ۵ سال گذشته بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ما نتوانستیم از این همه هزینه کرد شهرداری خروجی مناسبی را کسب کنیم.

وی افزود: وقتی مربی و ورزشکار در این تیم غیر بومی بودند چه سودی برای این شهر داشت.

اکبری تبار اظهار کرد: اگر این هزینه صرف ساختن سالن های ورزشی در محلات و یا ارائه خدمات عمومی و رفاهی در شهر می‌شد تاکنون بخش عظیمی از مشکلات شهر حل شده بود و یاسوج گلستان می شد.

اکبری تبار با اعلام مخالفت خود با تیم داری و اسپانسر بودن شهرداری در شرایط کنونی، گفت: حتی اگر شهرداری و اعضای شورای شهر تقویت ورزش را مد نظر داشته باشند باید به سمت و سوی ورزش قهرمانی حرکت کنند تا بتواند خروجی مناسبی داشته باشد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر مخالفت خود با تیم داری شهرداری در شرایط فعلی، ابراز کرد: وظیفه شهرداری تیم داری نیست این کار از ابتدا نیز غلط بود و ما بر عهد خود با مردم که دفاع از حقوق قانونی آنان بود مصمم و جدی هستیم.

در شرایط فعلی شهرداری یاسوج نمی تواند تیم داری کند

سعید پایدار نیز در صفحه اجتماعی خویش مخالفت خود را با تیم داری شهرداری یاسوج اعلام کرد و معتقد است: این موضوع وقت بسیار زیادی از شهروندان و اعضای شورای شهر را گرفته است.

عضو شورای شهر یاسوج می گوید: در توافقنامه ای که امضا شد مالکیت تیم در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان است.

پایدار معتقد است که در جلسه ای برگزار شد ۳۰۰ میلیون تومان را شهرداری یاسوج باید به طور نقدی بپردازد اما سایر ادارات در قالب کمک های غیر نقدی و با اما و اگر های فراوان موافقت نامه را امضا کردند.

این عضو شورای شهر می گوید: هرچند ، تیم فوتبال شهرداری یاسوج در این سال ها، به نوعی سبب سرگرمی و شور و نشاط و از طرفی معرفی استان و شهر یاسوج شده، ولی در شرایط فعلی تیم داری برای شهرداری کاری سخت و دشوار است.

عضو شورای شهر به بدهکاری سی و پنج میلیاردی شهرداری مرکز استان اشاره می کند و می گوید : بد نیست بدانید شهرداری در حال حاضر بالغ بر سی و پنج میلیارد بدهکاری دارد.

وی افزود: برخی از کارگران زحمتکش شهرداری حدود نه ماهه است که حقوقی دریافت نکردند و از سوی دیگر شهر یاسوج به عنوان شهر مرکز استان فاقد امکانات و خدمات اولیه شهری بوده که در شان مرکز استان نیست.

سعید پایدار در پایان ضمن اعلام مخالفت خود با تیم داری شهرداری یاسوج در شرایط فعلی، گفت: من شخصا اعتقاد دارم اگر در این چند سال مبلغ ۱۷ میلیاردی که هزینه این تیم شد به ساخت و احداث چند ورزشگاه محله ای در نقاط مختلف شهر یاسوج می شد قطعا الان از حیث امکانات و سرانه ورزشی در و ضعیت بسیار خوبی بودیم.

مالک تیم به صورت غیر نقدی کمک می کند

عضو دیگر شورای شهر یاسوج با بیان اینکه طبق توافقات صورت گرفته کمک های شهرداری باید نقدی باشد، گفت: ورزش و جوانان که مالک تیم است مقرر شده که به صورت غیر نقدی به تیم کمک کند در حالی که شهرداری که اسپانسر تیم است باید پول نقد هزینه کند!!

خدابخش امیری با بیان اینکه تیم شهرداری به یک برند برای شهر یاسوج تبدیل شده بود، اظهار کرد: حضور این تیم در لیگ دسته اول کشور به معرفی پتانسیل استان کمک شایانی می کرد که در حال حاضر نیز اسم تیم تغییر کرده اما قرار بود مقابل اسم جدید تیم شهرداری سابق نیز درج شود.

امیری از محاسن تیم در پر کردن اوقات فراغت جوانان گفت و افزود: در حال حاضر به صرفه نیست که شهرداری یاسوج تیمداری کند.

این عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به اینکه شهرداری دیگر نمی تواند به تنهایی تیمداری کند، خاطر نشان کرد: شهرداری تاکنون ۱۷ میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرده است و حال مسئولان باید تلاش کنند که تیم باقی بماند.

امیری تصریح کرد: مسئولین استان، شرکت های نیمه دولتی، استانداری، ورزش و جوانان و سایر نهادها برای حمایت تیم دست به کار شوند تا یاسوج همچنان یک تیم در فوتبال کشور داشته باشد.

وی گفت: ورزش و جوانان مالک تیم است اما کمک هایی که قرار است این نهاد به این تیم داشته باشد، غیر نقدی و شامل زمین و لباس و… است در حالی که کمک شهرداری به تیم نقدی مقرر شده است.

عده ای به منفعت فوتبال چشم دوخته اند

هدایت اکبری دیگر عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه تاکنون فکر می کردیم شهرداری مالک تیم است، گفت: حالا متوجه شده ایم که شهرداری هیچ مالکیتی بر این تیم ندارد و تنها اسپانسر این تیم است.

وی افزود: این تیم، تیم شهرداری نیست و شهرداری فقط برای آن هزینه کرده است و تنها در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان از سوی شهرداری برای تیم هزینه شد.

اکبری با بیان اینکه برخی از پیشکسوتان فوتبال در استان ما کارشکنی کرده و تیشه به ریشه فوتبال می زنند، اظهار کرد: این معضل بزرگی در فوتبال استان ماست در حالی به عنوان مثال در اگر تیم صبای قم نتیجه مطلوب نگیرد تمام مسئولان و پیشکسوتان آن استان برای موفقیت تیم هماهنگ می شوند اما در کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نیست.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: اگر این همه هزینه ای که برای تیم شهرداری شده است در ساخت ورزشگاه در یاسوج صرف می شد سرانه ورزشی این شهر متحول می گردید.

شهرداری ۲۰ میلیارد از سنوات گذشته تیم بدهکار است

اکبری از بدهی ۲۰ میلیارد ریالی شهرداری بابت سنوات گذشته تیم خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز نشسته اند و تصمیم گرفته اند که نام تیم دنا باشد و شهرداری نیز ۳۰۰ میلیون به تیم کمک کند که این موضوع در صحن شورا به رای گذاشته می شود.

وی افزود: مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نسبت به هزینه های گزافی که شهرداری بابت این تیم متقبل شده است، بسیار ناچیز است اما منوط به تصویب در صحن شوراست.

حمایت از تیم فوتبال اولویت شهرداری نیست

یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج نیز با بیان اینکه اگر اعضای تیم نیز از وضعیت مالی شهرداری آگاهی یابند هیچ توقعی از شهرداری یاسوج نخواهند داشت، گفت: در حال حاضرکارگران خدماتی شهرداری حدود ۱۰ ماه حقوق نگرفته اند و در این شرایط شهرداری توان مالی برای حمایت از تیم فوتبال ندارد.

مرتضی فروغ فرد تیم داری را وظیفه ذاتی شهرداری ندانست و افزود: شهرداری اگر توان مالی داشته باشد از ورزش حمایت می کند اما در سال های پیش شاهد بودیم که تمام هم و غم شهرداری صرف تیم فوتبال شد و نسبت به سایر ورزش ها توجهی نداشت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یاسوج امروز محدودیت خاص مالی دارد، اظهار کرد: وقتی شهرداری نمی تواند حقوق پرسنل خدماتی خود را پرداخت کند چه منطقی حکم می کند که برای تیم فوتبال هزینه نماید.

این عضو شورای شهر یاسوج اولویت اول شهرداری را پرداخت حقوق پرسنل زحمتکش شهرداری عنوان و بیان کرد: شهرداری باید اول نیازهای حیاتی شهر و مجموعه خود را برطرف کند و بعد در صورت توان مالی به حمایت از ورزش بپردازد که امروز شهرداری یاسوج با مشکلات مالی مواجه است.

فروغ فرد در پاسخ به این سوال که آیا شهردار تحت فشار سیاسی قرارداد حمایت مالی از تیم را امضا کرد، گفت: این موضوع را در وهله اول تایید نمی کنم اما اگر چنین چیزی صحت داشته باشد عیب بزرگی برای شهرداری است و از فیلتر شورای شهر نمی گذرد.

وی افزود: در حال حاضر مالکیت تیم مشخص نیست و شورای شهر نیز تصمیم گیری در زمینه حمایت از تیم را منوط به شفاف سازی سوابق گذشته تیم می داند.

عضو شورای شهر یاسوج خاطر نشان کرد: فعلا هیچ برنامه ای نسبت به کمک به تیم دنا وجود ندارد اما اگر اعضای شورای شهر تشخیص دادند که شهرداری توان مالی و شرایط را برای حمایت از تیم دارد، هر مبلغی را مصوب کردند، به تیم کمک می شود.

فروغ فرد با بیان اینکه این طرح فعلا در شورا رای نیاورده است، گفت: بهتر است منابع شهرداری در کارهای عمرانی و خدماتی هزینه شود که رضایت عمومی مردم را به دنبال دارد.

شهرداری هر آنچه در توان داشت برای تیم هزینه کرد

محسن مفتح دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این زمینه گفت: شهرداری یاسوج هر چه در توان داشت برای تیم فوتبال هزینه کرد.

وی با بیان اینکه موافق داشتن یک تیم در فوتبال کشور هستم، افزود: موضوع کمک دوباره شهرداری به این تیم فوتبال هنوز مصوب نشده است و باید در صحن شورا به بحث و رای گذاشته شود.

مفتح در پاسخ به این سوال که شهرداری بدهکار است و آیا بهتر نیست که این هزینه ها به بدهی های شهرداری و عمران شهری اختصاص یابد، گفت: شهرداری برای کار فرهنگی نیز بودجه ای دارد و البته بدهی های شهرداری مربوط به دوره های گذشته است.

این عضو شورای شهر آمار متفاوتی از دیگر اعضا در زمینه حقوق معوق کارگران شهرداری ارائه داد و گفت: در حال حاضر کارگران خدمات شهری یک ماه و کارگران فضای سبز دو ماه حقوق معوق دارند.

مفتح خاطرنشان کرد: البته شهرداری برای حمایت از تیم فوتبال از بودجه فرهنگی استفاده می کند و این امر منوط به تصویب اعضای شورای شهر می باشد.

شهرداری مالک تیم نیست

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری مالک تیم نیست و از آن منتفع نمی شود، خاطر نشان کرد: این تیم متعلق به جوانان شهر یاسوج است و وظیفه همه است که از آن حمایت کنند ما نیز زمانی که بحث فروش تیم پیش آمد متوجه شدیم که شهرداری مالک تیم نیست و البته سعی می کنیم وارد این مقوله نشویم که مالک تیم کیست.

مفتح بیان کرد: در زمینه کمک شهرداری به تیم باید شورا تصمیم بگیرد و هر تصمیم شورا بگیرد تابع آن هستیم.

بخشی از مالکیت تیم براساس هزینه های قبلی سهم شهرداری است

رئیس شورای شهر یاسوج نیز گفت: در شرایط فعلی شهرداری نمی تواند به تیم کمک کند اما در گذشته ۱۷ میلیارد برای این تیم هزینه کرده است که باید بخشی از مالکیت تیم به شهرداری واگذار شود تا شهرداری یاسوج نیز از منافع تیم بهره مند گردد.

شیروان وظیفه شناس با بیان اینکه هرگونه کمک مالی به تیم در گرو تصویب در شوراست، افزود: شهرداری تاکنون به این امید برای تیم هزینه کرده که مالک تیم است و می تواند از منافع آن استفاده کند اما حالا مشخص شده است که فقط اسپانسر تیم بود و سهمی در مالکیت تیم ندارد.

وی تصریح کرد: امروز مشخص شده که کسانی که از اول خود را به عنوان نهاد نظارتی در تیم معرفی می کردند، مالک تیم هستند و حال باید استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان با مسئولان شورای شهر و شهرداری جلسه ای ترتیب دهند و در زمینه هزینه هایی که تاکنون برای تیم انجام شده و مالکیت شهرداری بر تیم تصمیم گیری کنند.

وظیفه شناس خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری به لحاظ مالی توان کمک به تیم را ندارد و پیشنهاد ما این است که هزینه های تیم از طریق استان پرداخت شود تا هم تیم سرپای خود بایستد و هم نظارت استانی بر تیم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه هرگونه کمک به تیم ، شورا تصمیم می گیرد اظهار کرد: اما قبل از آن نیاز به شفاف سازی وجود دارد، باید کلیه اسناد و قرداردهای قبلی تیم به رویت اعضای شورا برسد تا صحت ادعاها و حرف ها مشخص شود و از سوی دیگر سهم شهرداری در مالکیت تیم به واسطه هزینه سال های گذشته نیز مشخص شود. هر چند در شرایط فعلی امکان تیم داری برای شهرداری وجود ندارد.

گزارش از پیمان فرامرزی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president