حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری در این نشست گفت: حضور هر کدام از برادرهایمان با هر عنوانی که برای خدمت به مردم پیدا می کنند و زمینه ساز ظهور منجی می‌شوند، را به فال نیک می‌گیریم، لذا ضمن استقبال از حضور شما در این جایگاه امیدواریم در راستای خدمت به مردم محروم استان گام های مستحکمی بردارید‌.
رئیس شورای راهبردی ستاد دکتر رضایی در استان افزود: علی‌رغم تلاشهایی که داشتیم تا مردم را به صحنه بیاوریم، کسانی هم بودند در بیرون از مرزها که تمام امکانات خود را به کار گرفتند تا مانع حضور حداکثری مردم در انتخابات شوند اما ناکام ماندند.
وی خاطرنشان کرد: امروز طرفداران آیت الله رئیسی و دکتر محسن رضایی از چشم معاندین خارجی با یک چشم دیده می‌شوند و همه دشمن مشترکی داریم. حاضرین امروز نیز هر کدام فرماندهان گردان هایی بودند که تمام عمر خود را پای نظام هزینه کردند و مثل خیلی ها نرفتند در خانه بنشینند، امروز نیز حیثیت و آبروی نظام را با تلاش در انتخابات و رای به دکتر رضایی خریدیم و مشارکت فعال داشتیم.
بزرگواری تصریح کرد: دغدغه این جمع و بسیاری از مسئولان دلسوز در سراسر کشور مسئله معیشت و اقتصاد مردم است، ما استان قوی و برخورداری هستیم اما محروم واقع شده ایم. اقتصاد مردم باید انگیزه اول هر مسئول باشد و بعد از آن مسئله بیکاری جوانان حائز اهمیت است، با همین روحیه جهادی که از استاندار سراغ داریم امیدواری که با تمام وجود کار کنید و برای این مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکنید، ما هم از بدنه مردم آمده‌ایم تا خواسته هایشان را در حضور شما تکرار کنیم.
رئیس شورای راهبردی ستاد دکتر رضایی در استان اظهار داشت: می خواهیم طوری کار کنید که هم شما پیش خدا، امام و شهدا رو سفید باشید و هم در این برهه خطرناک به سلامت عبور کنیم. ضمن اینکه معتقدیم اگر نتوانیم مشکلات را سر و سامان دهیم و مردم را قانع کنیم، جلویشان باز می شود و هر کس سر راهشان قرار بگیرد را له می کنند و می روند. این جرقه هایی که در گوشه و کنار کشور زده می شود و نشان از اعتراضات صنفی اقشار مختلف جامعه است را باید جدی بگیریم و به مشکلات مردم رسیدگی کنیم تا کار به جاهای باریک تر نکشد.
وی با اشاره به استقبال از مشورت و حضور تمام سلیقه ها گفت: از استاندار استان درخواست می کنیم تمام جریان ها اگر درخواست جلسه با شما داشته باشند، از هر گروه و ترکیبی که باشند، با آغوش باز پذیرفته شوند اما تاکید می کنم عده‌ای برای خود دکان باز کرده اند و در قالب شوراهای مختلف از جمله شورای ائتلاف، شورای فلان و شورای بهمان نزدیک می شوند و ادعای سهم خواهی می کنند، شما مواظب باشید و درها را برای همه مردم باز کنید نه فقط طیف ها و جریان های خاص سیاسی.

محمد رحیم دهرابپور نیز در این جلسه گفت: انقلاب و نظام به خوبی بین مردم شکل گرفت و پذیرفته شد اما در این بین به مدیریت اسلامی دست نیافتیم و این موضوعی است که باید به آن رسیدگی شود.
رئیس ستاد دکتر رضایی در استان افزود: ما صددرصد آیت الله رئیسی را دوست داریم و نور چشم خود می‌دانیم و گرچه رقابت بود اما کاملا رفاقتی بود. در آخرین جلسات جمع‌بندی که دکتر رضایی نیز حضور داشتند فرمودند ما پیروز شدیم چون گزینه‌ای انتخاب شد که از ماست و امروز نیز دیدیم در کنار هم قرار گرفتند و همسو شدند.
وی تصریح کرد: باید از خود بپرسیم چرا استان کهگیلویه و بویراحمد عقب مانده است، استانی بالقوه ثروتمند و غنی اما فقیر و عقب مانده است. انتظار داریم به عنوان استاندار به مسئولان برسانید که ما فقیر فکری نیستیم اما محروم مانده ایم.
دهرابپور اذعان داشت: یکپارچه معتقدیم دولت، دولت ماست و از انتخاب شما به عنوان استاندار استان استقبال می کنیم، امروز نیز از همه مجموعه ها می خواهیم با شما همکاری داشته باشند.
وی اضافه کرد: در این جمع عزیزانی هستند که ۸ سال این مملکت را حفظ کردند و باید در جایگاه ما می‌نشستند. همه نیز به واسطه اینکه یکی از فرزندان استان بعنوان استاندار انتخاب شده است خوشحالیم و امیدوارم شما هم با عملکرد مثبت خود مردم را خوشحال نگه دارید.
رئیس ستاد دکتر رضایی در استان بااشاره به استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند در ادارات گفت: ما در تمام دستگاهها نیروی متخصص و کارآمد داریم و امیدواریم از همان مجموعه ها برای مدیریت انتخاب کنید نه از بیرون مدیر بیاورید و موجب ناراحتی نیروهای توانمند مجموعه ها شوید زیرا افراد زیادی در استان مورد بی‌مهری واقع شدند و رفتند، شما کاری کنید که این نیروهای توانمند برگرداند.

حجت السلام ستار دادوند در این نشست گفت: انتصاب شایسته شما استاندار محترم برمبنای لیاقت و توانایی های شما بود، البته با مدنظر قراردادن به نیروهای کارآمد و فاکتور گرفتن از جناح های سیاسی دوطیف اصولگرا و اصلاح طلب.
وی افزود: اولین کار باید طبق فرمایش امام زین العابدین درد شناسی کنید، وقتی درد شناسایی شد درد را با درمان مختص به خودش درمان کرد. الإمامُ زینُ العابدینَ علیه السلام فرمودند: هر که درد خود را نشناسد دوایش [که از پیش خود مى خورد] او را تباه کند. اینکه این استان منابع انسانی ومعادن بسیار وافری را داراست ولی به خاطر بی توجهی و گاها کم توجهی همان معادن دارن خاک میخورند.
وی ادامه داد: طبق فرمایش امام باقر علیه السلام فرمود: امیرالمؤمنین علیه السلام مى فرمود؛ کسی که با وجود داشتن آب و خاک (زمین) نیازمند (فقیر) باشد، خداوند او را [از رحمت خود] دور می گرداند.
لذا عاجزانه تقاضامندیم که به توانایی های این استان نگاه ویژه ای بشود تا مردم از فقر و جوانان از بیکاری با دلی آرام و قلبی سرشار از قوت به ادامه زندگی بپردازند.

حاج اصغر حبیبی نیز در ادامه این نشست با استاندار گفت: آنقدر شلاق بر گرده این استان و نیروهای انقلابی زده شد که این زخمها سریعاً باید ترمیم شوند.
وی افزود: استان ما زرخیز، توانمند و مستعد است و بالای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر تحصیل کرده در حد مدیریت کلان و مسئولیت‌پذیری دارد اما ضعف این استان در به کارگیری ناصحیح منابع و امکانات و هدایتگران ضعیف است.
وی اضافه کرد: اولین کار برای مدیریت صحیح، رفتن به سراغ فقر، فساد، بیکاری و تبعیض است زیرا امکانات هم در کنار این همه معضل دارد خاک می‌خورد و پول زیادی به این استان ورود می‌کند که به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران بخش زیادی از این بودجه بلااستفاده باقی مانده و بر می‌گردد.
وی متذکر سد: ظلم را می‌شود تحمل کرد ولی تبعیض را نه، برخی مدیران کل در این استان تبعیض قائل می شوند. در حالی که نیروهای تحصیلکرده ما در حال فروش خیار و گوجه در بازار هستند، ولی دیپلمه های آقازاده دارند مدیریت می‌کنند.
وی اذعان داشت: باید خطاب به آنهایی که شرایط سخت استان را تحمل نکردند و رفتند، بگوییم بسلامت، آنهایی که ماندند و این محرومیت ها را تحمل می‌کنند را دریابید.
حبیبی خطاب به احمدزاده استاندار استان، اضافه کرد: از امثال من و آقایان بزرگواری و دورابپور گذشته است، امیدواریم برای جوانان کاری کنید زیرا فرصتی نیست که دنبال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی بگردید، حصارها را بشکنید و تعارفات را کنار بگذارید، برای جوانان کاری کنید.
وی خاطرنشان کرد: مهم نیست به کدام کاندید رای دادند، کافیست ندای مستضعفینی که این انقلاب را به سرمنزل رساندند را بشنوید و از پای ننشینید.

قهرمانی نیز در این نشست خطاب به استاندار گفت: یا دلی داشته باش سخن پذیر، یا سخنی داشته باش دلپذیر. که امیدواریم استاندار استان هر دو خصلت را داشته باشند که هم ظرفیت شنیدن همه سلیقه ها و جریان ها و هم به خوبی فرد عملگرا و مفید باشند.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های خوب انسانی فعال در حوزه های مدیریتی استان و شهرستان گفت: امیدواریم در بکارگیری نیروها در مناطق مختلف استان از تمام جریان ها و طیف‌های مختلف فکری استفاده شود ضمن اینکه انتظار داریم
یک ضلع از دولت امید به جبهه رضایی اختصاص داده شود.

استاندار استان نیز در بخش پایانی این نشست چندساعته گفت: فرمایشات شما چراغ راه است و نیاز به جواب دادن نیست، حداقل تصوری از جمع کثیری از مردم استان به ما داده شد. ما در جمع فرهیختگانی از مناطق مختلف استان و جریانات سیاسی هستیم که هرکدام جایگاهی حائز اهمیت دارید.
احمدزاده افزود: از نظر سیاسی اینکه طرفدار کدام کاندید بودید مهم نیست زیرا همه جمع ارزشی و جهادی هستید، برخی مطالب از جمله حذف مدیران نالایق قطعاً عملی خواهد شد و با روحیه فسادستیزی و کار خالصانه برای مردم معیار اصلی قرار خواهد گرفت.
وی عنوان داشت: مدیری که با روحیه جهادی و فساد ستیزی و معتقد به ولایت باشد، قطعاً برای خدمت انتخاب می شود اما افراد رانت خوار و فرصت طلب کنار گذاشته می شوند.
وی با تاکید بر اینکه دلیلی هم برای حذف کسی که بخواهد خالصانه به مردم خدمت کند وجود ندارد، ادامه داد: اگر خواستیم کسی را تغییر دهیم در انتخاب آنها و نیروهای جدید از نیروهای ارزشی و همسو با دولت استفاده می‌کنیم و در استفاده از نیروهای پاکدست و با تفکر جهادی دریغ نمی کنیم.
احمدزاده همچنین با بیان اینکه حساسیتی روی نمایندگان نداشته باشید، یادآور شد: انتظار می‌رود به منتخب مردم در تمام شرایط احترام گذاشته شود، این طور نیست که اگر از آنها نظرخواهی شد بگویم نزدیک نشوید، همین قدر بدانید که برای ما کسی تصمیم‌گیری نخواهد کرد ولی با همه نمایندگان تعامل خواهیم داشت و مشورت می‌گیریم.
استاندار استان ضمن یادآوری یک رویه مرسوم در استان گفت: از من نخواهید برای تک تک فرزندان شما در ادارات کار ردیف کنم زیرا وظیفه من ایجاد اشتغال است، بلکه از من بخواهید در سطح وسیع برای همه جوانان ایجاد اشتغال کنم زیرا دنبال آوردن سرمایه گذار و حفظ آن هستم. با هفت گروه سرمایه‌گذار پیش از مراسم تودیع و معارفه نشست برگزار کردیم و وارد گفت‌وگو شدیم. در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت هم از ایشان خواستم برای پروژه‌های بزرگ حمایت ویژه داشته باشند.
وی با گریزی به استفاده از نیروهای هم استانی گفت: ضمن اینکه باید تاکید کنم از نمایندگان حوزه های انتخابی در استان دستور نمی گیرم، باید بدانید برای بکارگیری نیروهای توانمند با نمایندگان مشورت می کنم ولی تفکر هم این است که از توان داخلی نیروی انسانی همین استان استفاده کنم. اگر بخواهیم هم خودمان را تخریب کنیم هم نماینده را، به جایی نمی‌رسیم لذا درصد در صدد هستیم تیمی بسازیم که به تبع آن در آینده استانداران زیادی پرورش داده باشیم.
احمدزاده با اشاره به سوابق خود گفت: ما هم بچه همین استان هستیم، روستازاده ایم و خدا خواست و دست ما را گرفت و برد شهرهای مختلف و کسب تجربه کردیم و امروز آمدیم تا خدمت پس بدهیم. یک متر زمین از محل زندگی ام برای خودم بر نداشتم و روزی هم بروم جز حقوقی که برای خانواده‌ام اخذ می کنم چیز دیگری نخواهم داشت. در این راه می خواهم پیش بروم و بدون حاشیه کار می کنم، اگر بخواهم درگیر حواشی شوم فرصتی برای کار نخواهم داشت، اول مناطق دور دست استان را می رویم و بازدید می‌کنیم و بعد به بویراحمد و کهگیلویه بزرگ برمی گردم، برای دور دستها می خواهیم کار کنیم و خدمت را به دورترین نقاط استان بکشانیم.