آوای جنوب

بحران آتش سوزی در ارتفاعات نارک/ آتش سوزی به کوه خامی رسید/ فرماندار گچساران:۴۰ نیروی تازه نفس به ارتفاعات کوه خامی در حال اعزام هستند

آوای جنوب،

 علیرضا اتابک در گفت‌وگو با خبرنگار آوای جنوب گفت: متاسفانه آتش سوزی که در ارتفاعات  کوه نارک از ساعت ۲۳ شب پنج شبه آغاز شده بود تا کنون مهار نشده است.

وی  با بیان اینکه این آتش سوزی  همچنان در ارتفاعات  این منطقه همچنان ادامه دارد و برای مهار آتش نیاز به نیروی تازه نفس است، گفت: متاسفانه روز گذشته  آتش در جنگل‌ها و مراتع   از سمت روستای مارین آغاز  و به کوه خامی سرایت کرده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد:  خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی، مردمی، محیط زیست،  سبزگامان از سرایت آتش به منطقه حفاظت شده کوه خامی جلوگیری شده است.

اتابک ابراز کرد: در حال حاضر ۴۰ نیروی تازه نفس برای مهار آتش در  ارتفاعات کوه خامی در حال اعزام هستند.

وی ادامه داد: برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات کوه خامی،  چندین سورتی پرواز بالگرد برای انتقال نیرو و امکانات به ارتفاعات منطقه حفاظت شده خامی  در حال انجام است.

 اتابک اذعان کرد: وزش باد، گرمای شدید و و صعب العبور بودن منطقه  کار مهار آتش  را در این منطقه سخت کرده  است.

وی با بیان اینکه علت این گونه آتش سوزی‌ها دقیق مشخص نیست و پس از بررسی عمدی یا سهوی بودن آن مشخص می‌شود، عنوان کرد: عامل بسیاری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های انسانی است.

اتابک بیان کرد: در حال حاضر خسارت وارده ناشی از آتش سوزی در مراتع و جنگلهای گچساران مشخص نیست و  پس از ارزیابی منطقه توسط کارشناسان  مشخص خواهد شد.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی خسارات زیادی به پوشش جنگلی این منطقه وارد شده است.

 اتابک افزود: پیش از  این  هفت فقره آتش سوزی در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

سال گذشته ۶۰۶هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف گچساران طعمه حریق شد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president